2- بیان مسئله. 2

3– اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

4-اهداف تحقیق.. 6

5- سوالهای تحقیق.. 6

6- تعاریف نظری و عملیاتی واژها 8

فصل دوم: چارچوب نظری.. 12

1- مقدمه. 12

2- تعریف مفهومی فرهنگ…. 12

3- نگرش…. 14

4- فعالیت های فرهنگی.. 17

5- معرفی کانونهای اداره کل امور فرهنگی و زمینه فعالیت… 20

6- ارتباط برنامه ریزی فرهنگی با دانشگاه و آموزش عالی.. 23

7- برنامه ریزی فرهنگی.. 25

8- الزامات برنامه ریزی فرهنگی مطلوب… 26

9- مفروضات و شروط برنامه ریزی فرهنگی مطلوب… 27

10-ویژگی های برنامه ریزی فرهنگی مطلوب… 30

11-ضرورت برنامه ریزی فرهنگی.. 31

12-انواع برنامه ریزی فرهنگی.. 32

13-رویکردهای نظری در باب برنامه ریزی فرهنگی.. 33

14-ضرورت مدل فرهنگی برای برنامه ریزی فرهنگی.. 35

15-رویکرد های برنامه ریزی فرهنگی.. 35

پیشینه تحقیق.. 40

1-مقدمه. 40

فصل سوم: روش شناسی.. 49

3-1- مقدمه. 49

3-2- روش پژوهش…. 49

3-3- جامعه و نمونه ی آماری پژوهش…. 49

3-4- روش نمونه گیری.. 51

3-5- ابزارگردآوری داده ها 53

3-6- روایی و پایایی ابزار گرد آوری داده ها 55

3-7- شیوه تجزیه وتحلیل داده‏ها 55

3-8. جمع بندی فصل.. 56

  برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

فصل چهارم: تحلیل داده‏ها 58

4-1- مقدمه. 58

4-2- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان.. 58

4-3- آزمونسوالات اصلی: 61

4-4-بررسی سؤالات فرعی پژوهش: 65

4-5- پاسخ به سوال چهارم (بازپاسخ) 75

4-6- جمع بندی فصل.. 79

فصل پنجم: نتیجه گیری.. 82

1- مقدمه. 82

2- یافتههای پژوهش (سوالات اصلی) 83

3- یافتههای پژوهش (سوالات فرعی) 88

5- محدودیات های پژوهش: 92

6- پیشنهادات پژوهش: 92

منابع فارسی : 94

منابع انگلیسی : 98

 

چکیده:

امروزه جایگاه ویژه دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور با توجه به اهمیت فرهنگی و نقش انکارناپذیر فعالیت‏های فرهنگی و هنری به عنوان آموزش های غیر رسمی در جذب استعدادها، شکوفایی توانمندی ها و افزایش تجربیات سودمند دانشجویان، اهمیت و جایگاه اداره امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه در هدایت و ساماندهی به فعالیت های فرهنگی و هنری بیش از پیش نمایان می شود، به همین علت در این پژوهش سعی شده است با نگاهی نسبتاً متفاوت به جایگاه ارزشمند این فعالیت ها و تاثیراتی که می توانند چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی داشته باشند نگریسته شود. تحقیق حاضر با هدف بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه مازندران نسبت به فعالیت های فرهنگی و هنری این دانشگاه و میزان مشارکت آن ها در این فعالیت ها صورت گرفته است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه ی دانشجویان سال آخر، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشکده‌های علوم انسانی، هنر و معماری و فنی مهندسی دانشگاه مازندران در سال تحصیلی 93-92 می باشد. طی اطلاعات بدست آمده از مرکز آمار دانشگاه تعداد جامعه آماری 1494 نفر می باشد. نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 310 نفر می باشند. روش نمونه گیری، طبقه ای تصادفی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته است. برای تعیین پایایی اولیه قبل از اجرای گسترده، این پرسشنامه بر روی 30 نفر از دانشجویان دانشکده های مذکور به صورت کاملاً تصادفی اجرا گردیدکه با استفاده از روش آلفای کرانباخ پایایی آن، 80/0 بدست آمد. نتایج بدست آمده نشان می دهدکه بین دو دانشکده ی هنر و معماری و علوم انسانی از لحاظ میزان رشد و ارتقای خلاقیت های هنری دانشجویان با توجه به شرکت در فعالیت های فرهنگی و هنری تفاوت معناداری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...