سمینار ارشد رشته شیمی طراحی فرآیند: شبیه سازی نشست کک در مبدل خط انتقال واحد اولفین توسط نرم افزار Fluent
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی طراحی فرآیند

با عنوان : شبیه سازی نشست کک در مبدل خط انتقال (Transfer line exchanger) واحد اولفین توسط نرم افزار Fluent

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید
و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.
 

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی شیمی – طراحی فرآیند
عنوان:
شبیه سازی نشست کک در مبدل خط انتقال (Transfer line exchanger) واحد اولفین توسط نرم افزار Fluent
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
تبدیل هیدروکربن های اشباع پارافین به هیدروکربن های غیر اشباع آلیناتیکی و آروماتیکی از جمله مهم ترین فرایندهای پتروشیمی محسوب می شود که تحت عنوان شکست حرارتی هیدروکربن ها مشهور است. تشکیل کک در کوره های پرولیز صنعتی مسأله ای جدی است. کک بر دیواره ها و مجرای کوره بین خط انتقال کوره و خط انتقال مبادله ای TLE و ورودی چند شاخه ای و متعدد TLE رسوب می کند. در این پروژه سرعت تشکیل کک توسط سینتیک شکست اتان تنظیم شده در مبدل خط انتقال TLE می باشد و به طور خلاصه هدف اصلی این کار، آماده سازی مدلی ساده و هدفمند از یک TLE است که در صنعت و مدلسازی نشست کک قابل اهمیت است. مدل می تواند تأثیر کک را بر روی حرارتی گرمایی هیدرودینامیک و سینتیک لازم از فرایند رسوب را بسنجند.
مقدمه
صنایع پتروشیمی به دلیل تولید مواد باارزش افزوده بالا و تهیه مواد اولیه صنایع دیگر مورد توجه اکثر کشورها قرار گرفته است. در این صنایع از نفت و گاز طبیعی محصولات باارزشی همچون اولفین ها مانند پروپیلن، اتیلن و نیز وینیل استات، اکسید اتیلن و هزاران ماده ارزشمند دیگر تولید می شود که هرکدام به نوبه خود ماده اولیه برای سایر قسمت ها و واحدهای صنعتی پایین دستی می باشند.
به لحاظ اینکه مواد اولفینی، ساختار اولیه برای مواد پلیمری هستند، ایجاد زنجیره های سنگین هیدروکربنی در ادامه عملیات شکست حرارتی امری اجتناب ناپذیر است.
برای مقابله با واکنش های ثانویه باید جریان خروجی از رآکتور سریعا خنک شود و به درجه حرارتی که از توقف واکنش های ثانیوه جلوگیری می نماید برسد. در نتیجه، استفاده از مبدل های خط تبادل که به اختصار TLE نامیده می شوند، در واحد ضرورت می یابد. پیش از این در دهه های گذشته، عملیات سرد کردن جریان خروجی از رآکتور شکست حرارتی به وسیله تزریق روغن و یا   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید آب انجام می شد که به روش های سرد کردن مستقیم معروفند. این روش علاوه بر افزایش هزینه های جداسازی، تولید بخار با فشار بالا (قابل استفاده در توربین ها) را نیز به همراه خواهد داشت که در کاهش هزینه های واحد سهم بسزایی دارد.
بی تردید مدلسازی و شبیه سازی فرایندها در واحدهای صنعتی از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه شبیه سازی به معنای استفاده از کامپیوتر در حل مدل های ریاضی سیستم است که ابزار کار طراح بوده و وی را قادر به مطالعه فرایند می کند. مزیت اصلی مدل سازی و شبیه سازی در این است که با صرف کمترین هزینه و در کوتاه ترین مدت زمان، می توان با دقت بالایی همان نتایج تجربی را به دست آورد بدون آنکه تغییری در واحد صنعتی داده شود.
تولیدات صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت مادر، تأمین کننده بسیاری از مواد اولیه مصرفی مورد نیزا تعداد قابل توجهی از صنایع است. فراورده های پتروشیمی در 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...