(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:

مواد سطح فعال یکی از مواد بسیار مفید می باشند که با استفاده از مقدار کمی از آنها در هر محیطی خواص مورد نیاز را می توان از آنها بدست آورد. کاربرد این مواد بسیار وسیع بوده و در تمامی صنایع از جمله شیمیایی، غذایی و رنگ و پوشش مورد استفاده قرار می گیرند. مواد سطح فعال به طور وسیع در فرمولاسیون رنگ به عنوان عامل دیسپرس کننده، عامل ضد کف، کاهش دهنده کشش سطحی، امولسیون کننده لاتکس و بازدارنده خوردگی پیگمنتهای فلزی و زمینه فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. در سالهای اخیر کاربرد مواد سطح فعال به عنوان بازدارنده خوردگی فلزات رو به افزایش است. جذب مولکولهای سطح فعال بر سطح فلز از طریق سر هیدروکربنی، مقاومت فلز در برابر خوردگی را افزایش میدهد. عوامل متعددی در تغییر راندمان بازدارندگی سطح فعال مؤثر می باشد که از آن جمله غلظت سطح فعال، ساختار شیمیایی ماده، دما، نوع اسید و حضور سطح فعال کمکی می باشد. 

  برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

مقدمه:

هزینه های خوردگی یکی از صدمه های بزرگ اقتصادی در تمام کشورهای جهان می باشد و طبق اسناد موجود سالانه میلیاردها دلار در هر کشور صرف تعویض قطعات تخریب شده بر اثر خوردگی و پوشش دهی نامناسب سازه ها و قطعات می شود. همراه با پیشرفت تکنولوژی پوششهای سطح، تحقیقات وسیعی برای یافتن روشها و مواد مناسب برای جلوگیری از خوردگی ادامه داشته است که مشابه تمام طرح های صنعتی، اهداف اصلی، رسیدن به بهترین کارایی، پایین ترین قیمت تمام شده و کمترین آسیب به محیط زیست می باشد. از طرفی مواد سطح فعال که شروع استفاده از آنها به قرنها پیش بر می گردد. به دلیل ساختار ویژه خود دامنه بسیار وسیعی از کاربردها را در بر می گیرند و در حال حاضر می توان گفت، صنعتی وجود ندارد که از این مواد بسیار مفید در آن استفاده نشده باشد. تحقیقات در زمینه بهبود ساختار این مواد و استفاده بهینه از آنها روز به روز در حال افزایش است و موارد محدودی از این تحقیقات، بررسی کاربرد این مواد در تکنولوژی پوششهای سطح و خوردگی میباشد. 

تعداد صفحه : 60
قیمت : شش هزار تومان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...