١-١-١-٣ مدل سازی موتور القایی دوبل استاتور………………………………………………………………………………………………………………١٠
١-١-٢ روش تجزیه به فضای برداری در مدل سازی ماشین القایی دوبل استاتور………………………………………………………………….١٢
١-١-٢-١ بررسی روش تجزیه به فضای برداری و ماتریس تبدیل ………………………………………………………………………………………١٢
١-١-٢-٢ مدل ماشین در فضای فرعی (d,q) ……………………………………………………………………………………………………………….١٧
١-١-٢-٣ مدل ماشین در فضای فرعی (z2 , z1) …………………………………………………………………………………………………………..١٩
١-١-٢-۴ مدل ماشین در فضای فرعی (o2 , o1) …………………………………………………………………………………………………………١٩
١-٢ بررسی عملکرد نا متقارن ماشین القایی دوبل استاتور………………………………………………………………………………………………….٢١
١-٢-١ عملکرد نا متقارن ماشین …………………………………………………………………………………………………………………………………..٢١
١-٢-١-١ نا متقارنی ماشین …………………………………………………………………………………………………………………………………………..٢٣
١-٢-١-٢ نا متقارنی تغذیه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………٢۴
١-٣ کنترل در جهت میدان یا کنترل برداری …………………………………………………………………………………………………………………..٢٧
١-٣-١ اساس کار روش کنترل در جهت میدان ………………………………………………………………………………………………………………٢٧
١-٣-٢ طبقه بندی روش کنترل در جهت میدان …………………………………………………………………………………………………………….٢٨
١-٣-٢-١ کنترل در جهت شار روتور به روش مستقیم ……………………………………………………………………………………………………٣٠
١-٣-٢-٢ محاسبه شار روتور در روش مستقیم ……………………………………………………………………………………………………………….٣١
١-٣-٢-٣ کنترل در جهت شار روتور به روش غیر مستقیم ……………………………………………………………………………………………..٣٢
١-٣-٣ روش های کنترل جریان در کنترل برداری موتور القایی دوبل استاتور……………………………………………………………………٣٢

١-٣-٣-١ کنترل جریان در مرجع سنکرون برای محرکه موتور القایی دوبل استاتور…………………………………………………………….٣٣
١-٣-٣-٢ روش کنترل جریان بدول در مرجع سنکرون …………………………………………………………………………………………………….٣۶
١-٣-٣-٣ روش کنترل جریان منفرد در مرجع سنکرون یا جبران سازی نا متعادلی ……………………………………………………………..٣٨
١-۴-٣-۴ کنترل جریان در دستگاه مرجع ساکن برای محرکه ماشین القایی دوبل استاتور……………………………………………………۴١ فصل دوم : پیاده سازی کنترل برداری بر روی ماشین القایی دوبل استاتور
٢-١ کنترل برداری ماشین القایی دوبل استاتور…………………………………………………………………………………………………………………۴۶
٢-١-١ بررسی معادلات موتور القایی دوبل استاتور در حالت کنترل برداری …………………………………………………………………………۴۶
٢-١-١-١ کنترل جریان ماشین با استفاده از دو سنسور جریان …………………………………………………………………………………………..۴٨
٢-١-٢ روش مدولاسیون پهنای پالس …………………………………………………………………………………………………………………………….۵۵ فصل سوم : مدل سازی و شبیه سازی
٣-١ نتایج شبیه سازی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۵٨
٣-١-١ بررسی نتایج در حالت تغییر در سرعت مرجع ………………………………………………………………………………………………………..۵٨
٣-١-١-١ روش کنترل برداری متداول ……………………………………………………………………………………………………………………………۵٩
٣-١-١-٢ روش کنترل برداری با استفاده از دو سنسور جریان بدون جبران ساز نا متعادلی …………………………………………………..۶١
٣-١-١-٣ روش کنترل برداری با استفاده از دو سنسور جریان و جبران ساز نا متعادلی …………………………………………………………۶٣
٣-١-٢ بررسی نتایج در حالت تغییر ناگهانی بار………………………………………………………………………………………………………………..۶۵
٣-١-٢-١ روش کنترل برداری متداول ……………………………………………………………………………………………………………………………۶۶
٣-١-٢-٢ روش کنترل برداری با استفاده از دو سنسور جریان بدون جبران ساز نا متعادلی ……………………………………………………۶٧
٣-١-٢-٣ روش کنترل برداری با استفاده از دو سنسور جریان و جبران ساز نا متعادلی ………………………………………………………….۶٩
٣-١-٣ بررسی نتایج در حالت تضعیف شار……………………………………………………………………………………………………………………….٧١ فصل چهارم : نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………٧۴
پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..٧۶

منابع و مأخذ
منابع لاتین ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..٧٧
چکیده لایتن ……………………………………………………………………………………………………………………………………………   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید ……………………..٨٢

شکل ١-١: موتور القایی دوبل استاتور با دو سیم پیچی در استاتور و روتور قفسه ای …………………………………………………………………١٠
شکل ١-٢: مدار معادل تک فاز ماشین در مرجع اختیاری …………………………………………………………………………………………………………١٢
شکل ١-٣: مدار معادل تک فاز ماشین در روش مدل سازی کلاسیک ……………………………………………………………………………………..٢٣
شکل ١-۴: مدار معادل حالت دائمی ماشین ……………………………………………………………………………………………………………………………٢۴
شکل ١-۵: نمودار فازوری حالت دائمی موتور القایی دوبل استاتور……………………………………………………………………………………………٢۵
شکل ١-۶: مولفه های بردار جریان استاتور و شار روتور در دستگاه مرجع سنکرون ……………………………………………………………………٢٩
شکل ١-٧: نمودار بلوکی کلی کنترل در جهت شار روتور برای ماشین القایی سه فاز…………………………………………………………………٣٠
شکل ١-٨: نمودار بلوکی کنترل درجهت میدان به روش مستقیم در ماشین القایی سه فاز…………………………………………………………٣٠
شکل ١-٩: نمودار بلوکی محاسبه ی شار روتور…………………………………………………………………………………………………………………….٣١
شکل ١-١٠: کنترل در جهت میدان به روش مستقیم با استفاده از اینورتر منبع ولتاژ کنترل شده با جریان ………………………………….٣٢
شکل ١-١١: نمودار بلوکی کنترل در جهت میدان به روش غیر مستقیم در ماشین القایی ………………………………………………………….٣٣
شکل ١-١٢: نمودار معادل تک فاز ماشین در روش محل سازی کلاسیک …………………………………………………………………………….٣۵
شکل ١-١٣: نمودار معادل تک فاز ماشین در روش مدل سازی تجزیه به فضای برداری ………………………………………………………..٣۶
شکل ١-١۴: بلوک دیاگرام مرجع سنکرون ماشین در روش مدل سازی کلاسیک …………………………………………………………………..٣٧
شکل ١-١۵: روش کنترل جریان دوبل در مرجع سنکرون ……………………………………………………………………………………………………٣٨
شکل ١-١۶: نمودار بلوکی مرجع سنکرون ماشین در روش مدل سازی تجزیه به فضا برداری …………………………………………………٣٩
شکل ١-١٧: روش کنترل جریان منفرد در مرجع سنکرون به همراه جبران ساز نا متعادل ……………………………………………………….۴٠
شکل ١-١٨: نمودار بلوکی روشی سنکرون جریان در مرجع ساکن ………………………………………………………………………………………..۴٣
شکل ١-٢: نمودار بلوکی روش متداول کنترل برداری برای موتور القایی دوبل استاتور…………………………………………………………….۴٨
شکل ٢-٢: جریان های فاز ماشین و فضای ( α,β) …………………………………………………………………………………………………………….۴٩
شکل ٢-٣: کنترل جریان در دستگاه مرجع ساکن فاقد جبران ساز نا متعادل …………………………………………………………………………..۵١
شکل ٢-۴: نمودار بلوکی کنترل برداری موتور القایی دوبل استاتور با استفاده از ٢ سنسور جریان ………………………………………………۵١
شکل ٢-۵: گشتاور ماشین القایی دوبل استاتور در حالت ٢ سنسور…………………………………………………………………………………………۵٢

شکل ٢-۶: جریان های فضای z ………………………………………………………………………………………………………………………………………۵٢

شکل ٢-٧: نمودار بلوکی کنترل برداری به همراه کنترلر گشتاور………………………………………………………………………………………….۵٣
شکل ٢-٨: مشخصه گشتاور موتور دوبل استاتور با وجود کنترل کننده گشتاور……………………………………………………………………….۵٣
شکل ٢-٩: جریانهای فضای z با وجود کنترلر گشتاور…………………………………………………………………………………………………………۵٣
شکل ٢-١٠: نمودار بلوکی کنترل برداری با استفاده از ٢ سنسور جریان به همراه جبران ساز نا متعادلی …………………………………….۵۴
شکل ٢-١١: روش مدولاسیون پهنای پالس تزریق کننده توالی صفر دوبل ……………………………………………………………………………۵۶
شکل ٢-١٢: موتور القایی دوبل استاتور و اینورتر آن ……………………………………………………………………………………………………………۵٧
شکل ٣-١: گشتارو ماشین در روش متداول در تغییر سرعت مرجع از Rpm ٢٠٠٠ به صفر…………………………………………………..۶٠
شکل ٣-٢: سرعت ماشین در روش متداول در تغییر سرعت مرجع از Rpm ٢٠٠٠ به صفر…………………………………………………..۶٠
شکل ٣-٣: جریانهای ماشین در روش متداول در فضای z در تغییر سرعت مرجع از Rpm ٢٠٠٠ به صفر …………………………….۶٠
شکل ٣-۴: جریان محور q ی ماشین در روش متداول در تغییر سرعت مرجع از Rpm ٢٠٠٠ به صفر…………………………………..۶١
شکل ٣-۵: مولفه های q1 و q2 جریان سیم پیچی های سه فاز ماشین در روش متداول ……………………………………………………….۶١
شکل ٣-۶: جریانهای سیم پیچی as و xs ماشین در روش متداول در تغییر سرعت مرجع از Rpm ٢٠٠٠ به صفر………………………………….۶١
شکل ٣-٧: گشتاور ماشین درحالت دو سنسور جریان بدون جبران ساز نا متعادلی ……………………………………………………………………۶٢
شکل ٣-٨: سرعت ماشین در حالت دو سنسور بدون جبران ساز نا متعادلی …………………………………………………………………………….۶٢
شکل ٣-٩: جریانهای فضای z ماشین درحالت دوسنسور جریان بدون جبران ساز نا متعادلی ……………………………………………………۶٣
شکل ٣-١٠: جریان محور β ی ماشین در حالت دو سنسور جریان بدون جبران ساز نا متعادلی …………………………………………………۶٣
شکل ٣-١١: جریانهای سیم پیچی as و xs ماشین در حالت دو سنسور جریان بدون جبران ساز نا متعادلی ……………………………….۶٣
شکل ٣-١٢: گشتارو ماشین در حالت دوسنسور جریان به همراه جبران ساز نا متعادلی ……………………………………………………………..۶۴
شکل ٣-١٣: سرعت ماشین در حالت دو سنسور جریان به همراه جبران ساز نا متعادلی ……………………………………………………………..۶۴
شکل ٣-١۴: جریانهای ماشین در فضای z در حالت دوسنسور جریان به همراه جبران ساز نا متعادلی …………………………………………۶۵
شکل ٣-١۵: جریان محوری β ی ماشین در حالت دو سنسور جریان به همراه جبران ساز نا متعادلی …………………………………………۶۵
شکل ٣-١۶: جریانهای سیم پیچی as و xs ماشین درحالت دو سنسور جریان به همراه جبران ساز نا متعادلی ……………………………..۶۵
شکل ٣-١٧: گشتاور ماشین در روش متداول در تغییر ناگهانی بار از صفر به بار نامی …………………………………………………………………۶۶

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...