چکیده :

پژوهش پیشِ‌رو، ذیلِ مفاهیم رفتار سازمانی و با هدف بررسی رابطهبین میزان هوش هیجانی و بروز رفتارهای شهروندی سازمانی در شعبِ بانکی، طرح و اجرا شده است. به این منظور، کلیه­ی کارکنان بانک­های خصوصی و دولتیِ سطح شهر سنندج به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

این مطالعه از دیدِ روش، از انواع پژوهش­هایِ توصیفی ؛ از نوع همبستگی ؛ از منظرِ هدف کاربردی؛ به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، پیمایشی؛ از نگرِ زمانی، مقطعی- عرضی  و بطور مشخص، مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. بر این اساس، برای سنجش مفاهیم اساسی پژوهش، به‌ترتیب پرسش‌نامه‌های هوش هیجانی برادبری و گریوز (۱٣٨۶) شامل ٢٨ سوال و رفتار شهروندی سازمانی پادساکف (۲۰۰۰) شامل ۲۰ سوال به‌کار برده شد. پایایی پرسشنامه‌ها به روش آلفای کرونباخ برای دو متغیر اشاره شده به ترتیب برابر با  ٨١٧.۰ و ٨۵٣.۰ محاسبه گردید. روایی آزمون نیز از دو روش اعتبار محتوا و اعتبار سازه با استفاده از روش­های تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و شاخص KMO تایید شد.

یافته‌های نهایی پژوهش در نرم‌افزارهای spss و lisrel، حاکی از وجود ارتباط معنی‌دار، بین هوش هی   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید جانی و ابعاد آن (شامل خودآگاهی، خودمدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط) با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در شعبِ بانکیِ موردمطالعه است.

تعداد صفحه :240

قیمت : شش هزار تومان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...