مقدمه :

بهینه سازی با برنامه ریزی  ریاضی شاخه ای از ریاضیات است که با روش های بهینه سازی یک تابع هدف با n متغیر تصمیم گیری مشروط به قید های مشخص از این متغیر ها سرو کار داریم .

توجه به بهینه سازی و کاربرد آن در  جهان امروزی بسیاری  وسیع  می باشد .

مسئله اولیه برنامه ریزی خطی در قرن بیستم در نتیجه نیاز های عملی مطرح شد .شیوه موئری که برای حل این مسائل وجود دارد روش سیمپلکس می باشد در سال 1947 ارئه شد مشکلی که در ساختن مدل های برنامه ریزی خطی وجود دارد جمع آوری داده هاست .زیرا معمولا نمیتوانیم مقدار واقعی ضرایب در قید ها در تابع هدف و مقادیر منابع را به طور دقیق تشخیص  دهیم .ضرایب مدل های برنامه ریزی خطی اغلب دقیقا مشخص نیستند یکی از رویکردهای بر خورد با ضرایب نادقیق در مسائل برنامه ریزی خطی و سعی در بکار گیری  ضرایب نادقیق در مدل  برنامه خطی تصادفی است ، که توسعه آن مربوط به دهه های شصت و هفتاد توسط آر جی می باشد .

در برنامه ریزی خطی تصادفی برخی از متغیر ها تصادفی می باشند یعنی مقدار آن مشخص نیست و با   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید زمان  به صورت تصادفی تغییر می کند . تا دهه 1950هنگامی که برای مسائل برنامه ریزی خطی توزیع احتمال در نظر گرفته می شود .مدل های برنامه ریزی خطی تصادفی در مدل های تصمیم گیری مورد استفاده می گرفت.

قیمت شش هزار تومان

 

***

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...