پایان نامه ارشد علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی: بررسی رابطه بین سبک های تفکر و پذیرش تغییر سازمانی مدیران مدارس مقطع متوسطه |
1-4-1 هدف کلی.. 7
1-4-2 اهداف فرعی.. 7
1-5- فرضیه های پژوهش… 8
1-5-1 فرضیه اصلی.. 8
1-5-2 فرضیه های فرعی.. 8
1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات… 9
1-6-1 تعاریف نظری.. 9
1-6-2 تعاریف عملیاتی.. 9
1-7- قلمرو پژوهش… 9
فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه. 11
2-2- تغییر و نظریه های مرتبط.. 11
2-2-1 مفهوم تغییر. 11
2-2-2 اهمیت و ضرورت تغییر در سازمان. 12
2-2-3 الگوی تغییر لوین.. 15
2-2-4 الگوی هشت مرحلهای کاتر. 16
2-2-5 مدل تغییر کوبلر- راس… 17
2-2-6 مدل تغییر آدکار. 17
2-2-7 مدل تغییر بکهارد. 18
2-2-8 نقش مدیران در فرآیند تغییر. 20
2-2-9 دیدگاه مدرن تغییر سازمانی.. 26
2-2-10 دیدگاه نمادین- تفسیری تغییر سازمانی.. 27
2-2-11 الگوی تغییر گالیاردی.. 27
2-2-12 دیدگاه پست مدرن تغییر سازمانی.. 29
2-2-13 پارادایم نیوتنی.. 31
2-2-14 پارادایم آشوب… 33
2-2-15 مدیریت درآشوب و پیچیدگی.. 36
2-2-16 پنج ایده کلیدی برای مدیریت تغییر. 37
2-3- سبک های تفکر. 40
2-3-1 مفهوم تفکر. 40
2-3-2 جنبه های مختلف مسئله تفکر. 40
2-3-3 فرآیندهای تفکر. 41
2-3-4 انواع تفکر. 42
2-3-5 نظریه خود- مدیریتی ذهنی استرنبرگ… 43
2-4- پیشینه تحقیقات… 45
2-4-1 پیشینه پژوهش در داخل کشور. 45
2-4-2 پیشینه پژوهش در خارج از کشور. 49
2-5- جمع بندی و ارائه چارچوب نظری.. 50
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه. 53
3-2- روش تحقیق.. 53
3-3- جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری.. 53
3-4- ابزار تحقیق و روایی و پایایی.. 54
3-5- روش تجزیه و تحلیل دادهها 55
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه. 57
4-2- یافتههای جمعیت شناختی.. 57
4-2-1 توصیف گروه نمونه بر حسب جنسیت… 57
4-2-2 توصیف گروه نمونه بر حسب سطح تحصیلات… 58
4-2-3 توصیف گروه نمونه بر حسب سن.. 59
4-3- تحلیل داده ها 60
4-3-1 تعیین نرمال بودن داده ها 60
4-3-2 سوال ویژه 1. 60
4-3-3 سوال ویژه 2. 61
4-3-4 تجزیه و تحلیل دادههای مربوط به فرضیه اول تحقیق.. 62
4-3-5 تجزیه و تحلیل دادههای مربوط به فرضیه دوم تحقیق.. 62
4-3-6 تجزیه و تحلیل دادههای مربوط به فرضیه سوم تحقیق.. 63
4-4- فرضیه های تکمیلی.. 63
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه. 67
5-2- نتایج.. 67
5-3- بحث و نتیجه گیری.. 68
5-4- پیشنهادات… 69
5-4-1 پیشنهادات مبتنی بر یافته های پژوهش… 69
5-4-2 پیشنهادات برای محققان دیگر. 70
5-5- محدودیت های تحقیق.. 70
منابع و مآخذ. 71
فهرست منابع فارسی.. 71
فهرست منابع انگلیسی.. 75
پیوست ها 78
پیوست الف) پرسشنامه. 78
پیوست ب) روایی و پایایی.. 83
چکیده انگلیسی … 84
فهرست جداول
جدول 4-1: فراوانی و درصد فراوانی اعضای نمونه آماری بر حسب جنسیت… 57
جدول 4-2: فراوانی و درصد فراوانی اعضای نمونه اماری بر حسب تحصیلات… 58
جدول 4-3: فراوانی و درصد فراوانی اعضای نمونه اماری بر حسب سن.. 59
جدول 4-4: بررسی نرمال بودن داده ها 60
جدول 4-5: میانگین و انحراف استاندارد سبک های تفکر. 60
جدول 4-6: جدول آزمونt سبک های تفکر. 61
جدول 4-7: میانگین و انحراف استاندارد پذیرش تغییر سازمانی.. 61
جدول 4-8: جدول آزمون t پذیرش تغییر سازمانی.. 61
جدول 4-9: بررسی رابطه سبک تفکر قانونگذار و پذیرش تغییر سازمانی.. 62
جدول 4-10: بررسی رابطه سبک تفکر قضاوتی و پذیرش تغییر سازمانی.. 62
جدول 4-11: بررسی رابطه سبک تفکر اجرایی و پذیرش تغییر سازمانی.. 63
جدول 4-12: آزمونt در مورد سبک های تفکر مدیران زن و مرد. 63
جدول 4-13: آزمونt در مورد سبک های تفکر مدیران با توجه به تحصیلات… 64
جدول 4-14: آزمونt در مورد سبک های تفکر با توجه به سن.. 64
جدول 4-15: پیش بینی عملکرد بر اساس سبک های تفکر مدیران. 65
فهرست نمودارها
نمودار 4-1: فراوانی و درصد جنسیت آزمودنی ها 57
نمودار 4-2: فراوانی و درصد تحصیلات آزمودنی ها 58
نمودار 4-3: فراوانی و درصد سن آزمودنی ها 59
فهرست شکل ها
شکل 2-1: مدل مفهومی تحقیق.. 51
چکیده
پژوهش حاضر با هدف رابطه سبک های تفکر و میزان پذیرش تغییر سازمانی مدیران انجام شد. محیطی که سازمانها در آن مشغول به فعالیت هستند، در عصر رقابتهای تجاری منطقهای، ملی و جهانی قرار دارد. تکنولوژی تولید و ارتباطات با سرعتی خارق العاده در حال تغییر است. بعلاوه جابجا شدن افراد از طریق کاهش سطوح مدیریتی و تجدید ساختار امری معمول و رایج است. همزمان انبوهی از کسب و کارهای تازه تاسیس وجود دارد. کسب و کارها و مدیران، امروزه با محیطهای بسیار پیچیده و پویا روبرو هستند. ائتلافهای استراتژیک، افزایش ارزش افزوده از طریق زنجیره تامین در عین کاهش هزینههای تامین، به طور شتابندهای اسلحه رقابتی سازمانها در آینده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی و جامعه آماری آن جامعه آماری کلیه مدیران مدارس مقطع متوسطه شهرستان سیرجان در سال 1392 -1391 می باشند که تعداد81 نفر
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-07-04] [ 11:39:00 ب.ظ ]
|