پایان نامه بررسی نقش و جایگاه اتحادیه حمل و نقل بین المللی هوایی |
بند دوم: اهمیت اقتصادی.. 28
گفتار دوم: لزوم برنامهریزی استراتژیک در مدیریت صنعت حمل و نقل هوایی.. 29
گفتار سوم: نقش حمل و نقل هوایی در توسعه صنعت توریسم. 32
گفتار چهارم: حقوق و تکالیف حمل و نقل هوایی بینالمللی.. 35
فصل سوم – یاتا (انجمن بینالملل حمل و نقل هوایی): 39
گفتار اول: تاریخچهی یاتا و دلایل تشکیل آن. 40
بند اول: اهداف یاتا 41
بند دوم: اعضاء یاتا 42
بند سوم: ساختار اساسی یاتا 42
بند چهارم: دلایل جایگزینی یاتا با اتحادیه ترافیک هوایی………………………………….. 43
گفتار دوم: کمیتههای یاتا………………………………………………………………….. 43
بند اول: زیرمجموعههای قارهای یاتا……………………………………………………….. 45
گفتار سوم: نقش یاتا در مبادله حقوق و آزادیهای هوائی…………………………………. 45
فصل چهارم: نقش و جایگاه یاتا در توسعه حقوق حمل و نقل هوایی……………………… 49
گفتار اول: حقوق مسافر هوایی……………………………………………………………. 50
بند اول: احتیاطهای لازم در مسافرتهای هوایی و دستورالعملهای یاتا…………………….. 50
بند دوم: نقش یاتا و ایکائو………………………………………………………………… 52
گفتار دوم: حقوق حمل و نقل هوایی……………………………………………………… 53
بند اول: بررسی حقوق حمل و نقل هوایی و سیر تحول آن………………………………… 53
بند دوم: معاهدات بینالمللی در حمل و نقل بینالمللی هوایی…………………………….. 54
بند سوم: نقش تقصیر یا عمد در مسئولیت و معافیت متصدی حمل و نقل بینالمللی هوایی.. 55
بند چهارم: مفهوم حادثه در حقوق حمل و نقل هوایی…………………………………….. 56
بند پنجم: بررسی تطبیقی معافیتهای غیرقراردادی متصدی حمل و نقل هوایی در مقررات بینالمللی 57
الف: موارد معافیت متصدی حمل و نقل هوایی از مسئولیت……………………………….. 57
ب: مسئولیت مدنی متصدی حمل و نقل هوایی……………………………………………. 59
گفتار سوم: نقش و جایگاه یاتا در توسعه حقوق حمل و نقل هوایی……………………….. 59
بند اول: تأثیرات یاتا در توسعه حقوق حمل و نقل هوایی………………………………….. 59
بند دوم: تسهیلات یاتا برای گسترش توریسم……………………………………………… 60
بند سوم: بررسی کنوانسیونهای منعقده یاتا…………………………………………………. 61
فصل پنجم: ایران و یاتا……………………………………………………………………. 62
بند اول: جایگاه یاتا در سلسله مراتب قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی ایران………….. 63
بند دوم: کیفیت همکاری ایران با یاتا………………………………………………………. 64
بند سوم: ارزیابی موارد ضعف زیرساختی، اجرایی و مقرراتی صنعت حمل و نقل هوایی ایران در مقایسه با قواعد و مقررات یاتا………………………………………………………………………………………… 65
بند چهارم: معایب و مزایای تبعیت از تعرفهها و مقررات یاتا برای صنعت حمل و نقل هوایی ایران 68
بند پنجم: ارزیابی نقش مزیت نسبی سوخت ارزان هواپیما در ایران بعنوان برگ برنده صنعت حمل و نقل هوایی ایران 69
نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………………… 71
الف: نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………… 72
ب: پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………….. 73
ج: منابع و مأخذ……………………………………………………………………………………………… 74
چکیده :
اندیشه پرواز به آسمان و رهایی از زمین از دیرباز در مخیله بشر وجود داشته و تلاشهای عدیده ای جهت دست یابی به این هدف نموده است .نخستین کسی که عملا در این راه کوشش کرد لئوناردو داوینچی بود و بعد از وی افرادی چون ونو فرانسوی ، هنسون آلمانی طرح وی را دنبال کردند و در نهایت اولین اختراع در سال 1903 توسط برادران رایت بود ، با اختراع هواپیما ، موضوع بهره برداری از هوا و حقوق ناشی از آن برای کشورها مطرح گردیده و از آنجا که سیستم حمل و نقل هوایی و توسعه آن بسیار پر اهمیت است و گسترش روز افزون توسعه صنعت حمل و نقل هوایی در دهه اخیر در جهان به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه و رشد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مطرح شده و از جایگاه ویژه ای در برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و تکنولوژیکی کشورهای مذکور برخوردار است و از آنجا که حفظ حریم هرکشور از منظر امنیتی و سیاسی و حقوقی دارای اهمیت ویژه میباشد دولتها بر آن گشتند تا به تاسیس سازمانهای حقوق هوایی جهانی هم چون یاتا نمایند .در رساله مذکور به بررسی نقش و جایگاه
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1398-07-05] [ 04:30:00 ق.ظ ]
|