پایان نامه تاثیر آموزش راهبردهای مدیریت رفتار خود بر بهبود عملکرد انجام تکالیف دانش آموزان با ناتوانی یادگیری |
1-5 فرضیهها……………………………………….……………………………7
6-1 متغیرهای پژوهش……………………………….……………………………7
7-1 تعاریف مفهومی………………………………………………………………8
7-1-1راهبردهای مدیریت رفتار خود……………………….…………………………8
7-1-2 ناتوانی یادگیری………………………………….…………………………8
7-1-3عملکرد انجام تکلیف…………………………………………………………8
7-2 تعریف عملیاتی…………………………….…………………………………9
7-2-1 راهبرد مدیریت خود …………………………….…………………………9
7-2-2 ناتوانی یادگیری…………………………………….………………………9
7-2-3 عملکرد انجام تکلیف…………………………………………………………9
فصل دوم :ادبیات پژوهش
2-1 پیش درآمد…………………………………………………………………10
2-2 اختلال یادگیری…………………………..…………………………………10
2-3 طبقه بندی…………………………………………………………………12
2-4 نظریه های ناتوانی یادگیری……………………………………………………14
2-4-1 نظریه های ادراکی-حرکتی……………………..……………………………14
2-4-2 نظریه های زبان …………………………….……………………………14
2-4-3 نظریه های عصب شناختی………………………….………………………15
2-4-4 نظریه های یادگیری مبتنی بر مغز……………………………………………15
2-4-5 نظریه های رفتاری ………………………………….……………………16
2-4-6 روانشناسی تحولی…………………………………………………………16
2-4-7 نظریههای شناختی شامل پردازش روان شناختی و مدل پردازش اطلاعات….…………17
2-5 ناتوانی یادگیری و مشکلات یادگیری …………………………………….………17
2-6 ویژگی کودکان با ناتوانی یادگیری ………………………………………………18
2-6-1 مشکلات پیشرفت تحصیلی ………………………….………………………18
2-6-2 اشکال در زبان گفتاری …………………………….………………………19
2-6-3 مشکلات ادراکی، ادراکی-حرکتی و هماهنگی کلی…………..……………………19
2-6-4 اختلال توجه و بیش فعالی………………………….………………………19
2-6-5 مدت زمان انجام تکلیف…………………………….………………………20
2-6-6 مشکلات حافظه ای، شناخت و فرا شناخت ………………………..……………21
مشکلات فراشناختی این دانش آموزان عبارتند از: ………………………………………21
2-6-7 مشکلات هیجانی- اجتماعی…………………………………………………21
2-6-8 مشکلات انگیزشی…………………………………………………………22
2-7 برآورد درصد و شیوع…………………………………………………………22
2-8 سبب شناسی………………….……………………………………………24
2-8-1 عوامل ژنتیکی……………………………………………………………25
2-8-2 عوامل ارگانیکی و بیولوژیکی…………………………………………………25
2-8-3 عوامل محیطی……………………………………………………………26
2-9 ارزیابی و تشخیص……………………………………………………………27
2-10 انواع اختلال یادگیری………………………………………………………28
2-10-1 اختلال خواندن……..……………………………………………………28
2-10-2 اختلال نوشتن …………………………………………………………29
2-10-3 اختلال ریاضی ……………..……………………………………………29
2-11 درمان شناختی-رفتاری………………………………………………………30
2-12 مدل درمانگری شناختی-رفتاری………….……………………………………32
2-13 ویژگی کلی درمان شناختی-رفتاری…………….………………………………34
2-14 برخی از ویژگی های رویکرد شناختی-رفتاری عبارتند از: ………….………………34
2-15 درمان شناختی- رفتاری برای کودکان …………………………….……………36
فرم در حال بارگذاری ...