پایان نامه مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری وآرام سازی عضلانی در كاهش اضطراب |
فرایند یادگیری و امتحان ” 14
اضطراب امتحان ” 15
علائم و نشانه های اضطراب ” 17
درمان اضطراب ” 17
آرامسازی عضلانی ” 18
انواع آرامسازی ” 20
فنون آرام سازی ” 23
شیوه اجرای جلسه درمان ” 24
آموزش كاربرد اختصاصی آرامش ” 28
اثر بخشی آرام سازی صفحه 28
درمان شناختی رفتاری ” 31
انواع روش های شناخت درمانی ” 32
آموزش مصون سازی در مقابل استرس ” 37
شناخت درمانی تی بك ” 38
تحریف های شناختی ” 41
اهداف درمان ” 43
ارزیابی در شناخت درمانی ” 44
روش اجرای جلسات درمان شناختی ” 44
تشخیص افكار منفی ” 45
چالش كلامی با افكار خودآیند ” 47
پیشینه ی پژوهشی ” 49
فصل سوم : روش پژوهش
روش پژوهش صفحه 61
معرفی و تعریف عملیاتی متغیرها ” 61
جامعه آماری ” 61
نمونه ،روش و ابزار های نمونه گیری ” 61
اعتبار و روایی ابزار های مورد نظر ” 62
فصل چهارم : یافته های پژوهش
داده های آمار توصیفی صفحه 72
داده های آمار استنباطی ” 77
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری صفحه 81
محدودیت های پژوهش ” 82
پیشنهادها ” 83
منابع ” 84
مقدمه
امروزه جهش صنعتی جوامع و به تبع آن تخصصی شدن علوم و فنون می طلبد كه افراد جهت كسب تخصص در علوم و رشته های تحصیلی ، وارد دانشگاه شوند و با توجه به انبوه جمعیت نوجوان در كشور ما ، ادامه تحصیل در دانشگاه ها به آرزوی بیشتر دانش آموزان و خانواده های آن تبدیل شده است. حال بدیهی است در میان این همه داوطلب كنكور ،هر ساله با توجه به ظرفیت محدود دانشگاه ها عده كمی می توانند از سد كنكور گذشته و وارد دانشگاه شوند . خود این شرایط و انتظارات جمعیِ والدین و جامعه سبب شده كه هر ساله خبر برگزاری كنكور، حتی به تیتر اول رسانه های كشور در آید. طبیعی است در چنین فضایی هر مدرسه و خانواده ای بر آن است دانش آموز و فرزند خود را آماده روانه این آزمون كند . تعداد و رشد قارچ گونه مؤسسات آموزشی آزاد از این حكایت دارد كه این آمادگی از منظر دانش آموز و اولیا ی مدرسه به انباشت و یادگیری مطالب درسی تعبیر شده و به شرایطی كه دانش آموز در آن اطلاعات و دانش های خود را انتقال می دهد كمتر توجه شده و خود همین مسأله سبب شده بسیاری از داوطلبان شرایط روانی لازم جهت شركت در آزمون را در خود مهیا نكنند و از این سبب نتوانند آنطور كه باید مطالب آموخته شده را به پاسخ نامه انتقال دهند.
در این پژوهش ، تلاش شده موضوع اضطراب به عنوان یكی از پارامترهای مهم در فرایند برگزاری آزمون ها مورد توجه قرار گیرد وتأثیر آرام سازی عضلانی و درمان شناختی رفتاری بر كاهش اضطراب امتحان دانش آموزان پیش دانشگاهی بررسی گردد. به عبارتی سعی شده كارایی این دو روش درمانی در كاهش اضطراب امتحان دانش آموزان در
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-07-04] [ 01:29:00 ب.ظ ]
|