پایان نامه مقایسهی سبکهای یادگیری، ویژگیهای شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری |
آیا بین ویژگی شخصیتی درونگرایی- برونگرایی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری تفاوت وجود دارد؟
آیا بین ویژگی شخصیتی تجربه پذیری دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری تفاوت وجود دارد؟
آیا بین ویژگی شخصیتی توافق پذیری دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری تفاوت وجود دارد؟
آیا بین ویژگی شخصیتی وظیفه شناسی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری تفاوت وجود دارد؟
آیا عملکرد تحصیلی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری متفاوت است؟
1-3- هدف (اهداف) پژوهش:
هدف کلی
هدف کلی در این پژوهش، مقایسه سبکهای یادگیری، ویژگیهای شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری است.
اهداف جزیی
1- مقایسه سبک یادگیری تجربه عینی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
2- مقایسه سبک یادگیری مشاهدهی تأملی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
3- مقایسه سبک یادگیری مفهوم سازی انتزاعی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
4- مقایسه سبک یادگیری آزمایشگری فعال دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
5- مقایسه ویژگی شخصیتی روانرنجورخویی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
6- آیا بین ویژگی شخصیتی درونگرایی- برونگرایی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
7- مقایسه ویژگی شخصیتی تجربه پذیری دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
8- مقایسه ویژگی شخصیتی توافق پذیری دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
9- مقایسه ویژگی شخصیتی وظیفه شناسی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
10- مقایسه عملکرد تحصیلی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
1-4- ضرورت و اهمّیت پژوهش:
به نظر میرسد سبکهای یادگیری و خصوصیات شخصیتی بطور پیچیدهای به هم مرتبط باشند هرچند که چگونگی تاثیر این دو عامل بر پیشرفت تحصیلی مبهم است (گادزلا، گوتری، گینتر و مدسن[7]، 1997).
تحقیقات نشان دادهاند که میزان یادگیری فراگیران در یک موقعیت یکسان متفاوت است که شاید یکی از مهمترین دلایل آن سبکهای متفاوت یادگیری فراگیران باشد. سبک یادگیری تعیین میکنند که در برخورد با یک موقعیت، فرد چه مدت، به چه چیز و به چه میزان توجه کند (اینتویستل و پترسون؛ 2004 کلب و کلب، 2005، کوزنف نیکوف[8]، 2007). شناسایی رفتارها و سبکهای یادگیری دانشآموزان در مواجهه با تکالیف به منظور دستیابی به روشهای مؤثر مطالعه و یادگیری آنها، میتواند بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان در دروس تأثیر بگذارد. در این باره، نقش سبکهای یادگیری کلب در آموزش و یادگیری دانشآموزان جایگاه ویژهای دارد (آرسلن و همکاران[9]، 2009) که این در عملکرد تحصیلی دانشآموزان ناتوان یادگیری
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-03-02] [ 10:40:00 ب.ظ ]
|