پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی: مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، سبک های دلبستگی، ابراز وجود و منبع کنترل در |
2-2- فرار ازمنزل…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..12
2-2-1-مفهوم شناسی و نوع شناسی فرار از منزل…………………………………………………………………………………………………….12
2-2-2-علت فرار از خانه……………………………………………………………………………………………………………………………………….13
2-2-3-گستره فرار از خانه……………………………………………………………………………………………………………………………………..14
2-3-تنظیم هیجان………………………………………………………………………………………………………………………………………………..15
2-3-1-مبانی تنظیم هیجان…………………………………………………………………………………………………………………………………..15
2-3-2-تعریف تنظیم هیجان………………………………………………………………………………………………………………………………….15
2-3-3-تنظیم شناختی هیجان……………………………………………………………………………………………………………………………….17
2-3-4-ابعاد تنظیم شناختی هیجان………………………………………………………………………………………………………………………..18
2-3-5-مدل های تنظیم هیجان…………………………………………………………………………………………………………………………….18
2-3-6-فرایند تنظیم هیجان…………………………………………………………………………………………………………………………………..20
2-4-دلبستگی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….21
2-4-1-تعریف دلبستگی………………………………………………………………………………………………………………………………………..22
2-4-2-پیدایش دلبستگی در کودک……………………………………………………………………………………………………………………….25
2-4-3-انواع دلبستگی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..25
2-4-4-مراحل ایجاد دلبستگی……………………………………………………………………………………………………………………………….27
2-4-5-دلبستگی و رشد بعدی……………………………………………………………………………………………………………………………….28
2-4-6-دلبستگی ب http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b1%db%8c%d8%b3%da%a9-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b4%d8%b9%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d9%86/ زرگسالان………………………………………………………………………………………………………………………………….28
2-4-6-1-تعریف دلبستگی بزرگسالان…………………………………………………………………………………………………………………..29
2-4-6-2-الگوی چهارگانه دلبستگی بزرگسالان……………………………………………………………………………………………………..29
2-4-7-نظریه های دلبستگی………………………………………………………………………………………………………………………………..30
2-4-7-1-نظریه کردارشناختی بالبی………………………………………………………………………………………………………………………31
2-4-7-2-نظریه روان تحلیل گری………………………………………………………………………………………………………………………..33
2-4-7-3-نظریه اریکسون…………………………………………………………………………………………………………………………………….34
2-4-7-4-نظریه ارتباط موضوعی…………………………………………………………………………………………………………………………..35
2-4-7-5-نظریه رفتارگرایی…………………………………………………………………………………………………………………………………..36
2-4-7-6-نظریه شناختی………………………………………………………………………………………………………………………………………37
2-4-8-دلبستگی و مشکلات رفتاری – هیجانی دوره نوجوانی………………………………………………………………………………….37
2-5-ابراز وجود……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..38
2-5-1-تعریف ابراز وجود………………………………………………………………………………………………………………………………………38
2-5-2-انواع ابراز وجود………………………………………………………………………………………………………………………………………….39
2-6-منبع کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..39
2-6-1-تعریف منبع کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………………….40
2-6-2-تفاوتهای رفتاری……………………………………………………………………………………………………………………………………….41
2-6-3-تفاوت ها در سلامت جسمانی……………………………………………………………………………………………………………………..41
2-7-پیشینه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………..42
فصل سوم: مواد و روش پژوهش
3-1-روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………………52
3-2-جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………..52
3-3-ابزار سنجش………………………………………………………………………………………………………………………………………………….52
3-4-روش اجرا……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..54
3-5-روش تجزیه و تحلیل آماری……………………………………………………………………………………………………………………………55
فصل چهارم: نتایج و یافته های پژوهش
4-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..57
4-2-اطلاعات جمعیت شناختی……………………………………………………………………………………………………………………………….57
4-3-یافته های توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………………..60
4-4-یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………………………….62
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1-بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………….69
5-2-محدودیت ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………73
5-3-پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….73
فهرست منابع و مآخذ………………………………………………………………………………………………………………………………………………74
فهرست جدولها
جدول4-1:توزیع فراوانی و درصد میزان تحصیلات آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی………………………………..57
جدول4-2:توزیع فراوانی و درصد آزمودنی های دختران فراری بر اساس تعداد فرار……………………………………………………….58
جدول4-3:توزیع فراوانی و درصد میزان تحصیلات مادران آزمودنی های دو گروه دختران فراری وعادی………………………..58
جدول4-4:توزیع فراروانی و درصد میزان تحصیلات پدران آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی……………………….59
جدول4-5:نتایج فراوانی و درصد وضعیت شغلی پدران آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی……………………………..59
جدول4-6:نتایج فراوانی و درصد وضعیت شغلی مادران آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی……………………………60
جدول4-7:توزیع میانگین، حداقل و حداکثر وضعیت سنی دو گروه دختران فراری و عادی……………………………………………..60
جدول4-8:میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمرات متغیرهادرآزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی…………61
جدول4-9:نتایج مربوط به آزمون باکس برای متغیر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان………………………………………………….62
جدول4-10:نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری روی نمرات راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دختران فراری و عادی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..62
جدول4-11:نتایج آزمون لوین بر روی نمرات راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دختران فراری و عادی…………………….63
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1398-07-05] [ 04:06:00 ب.ظ ]
|