تعریف مشارکت امر مشکلی است زیرا این اصطلاح معنی یکسانی در بین فرهنگ‌های مختلف ندارد. به عبارت دیگر مشارکت در تصمیم‌گیری به صورت یک مفهوم واحد تصور می‌شود. اما به طریق مختلفی به عمل در می‌آید ( شیخ محمدی و تولیت زوار، ۱۳۸۴، ص ۳۹). به همین علت است که… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
مشارکت در تصمیم گیری: یعنی ادراک هر فرد از میزان نفوذی که بر تصمیم‌گیری دارد در مقایسه با میزان نفوذ واقعی وی در تصمیم‌گیری (وروم ۱۹۵۹) . اگرچه همزمان با پیدایش گروه‌های انسانی و سازمانها، موضوع مشارکت مورد توجه قرار گرفت ولی، تا مراحل اولیه انقلاب… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  زاندر[۱] (۱۹۸۳) در رابطه با کار آمدی سازی گروه ها، اهمیت رهبری گروه، و نارضایتی را مورد تاکید قرار می‌دهد که با یکدیگر کار می‌کنند. زاندر پیشنهاد می کند که رهبر گروه نه تنها باید به کارکردهای نگهدارنده بلکه به کارکردهای وظیفه‌ای نیز توجه داشته باشد،… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  تئوری سرمایه گذاریها: تعهد تابعی است از پاداش و ارزشهای بهم پیوسته با عضویت سازمانی، هنگامی‌که دوره تصدی در سازمان افزایش می‌یابد تعهد بطور نوعی در سازمان افزایش می‌یابد. این رویکرد و گونه‌های آن بوسیله افراد زیر مورد استفاده قرار گرفته است: (آلتو،… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
ویژگیهای سازمانی تعهد سازمانی کارکنان، تعابعی از متغیرهای دیگر سازمان است. کارکنان در همه سطوح می‌خواهند در تصمیماتی که در کار و نقش آنها در سازمان تاثیر دارد به حساب آورده شوند (جاگو وروم، ۱۹۸۸).‌هال (۱۹۷۷) متوجه شد زمانی که کارکنان در تصمیم‌گیری… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
پیش شرطها یا عوامل تعیین کنده ابعاد تعهد سازمانی تعدادی از پیش شرطهای تعهد عاطفی شناسایی شده‌اند که شامل ویژگیهای شخصی، ویژگیهای ساختاری، ویژگیهای شغلی و تجریبات کاری می‌باشند. می یر و آلن (۱۹۹۳) اشاره نموده‌اند که رابطه پیوسته تر و قویتری بین تعهد و… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تعهد هنجاری در حال حاضر مطالب ارائه شده درباره نحوه شکل‌گیری تعهد هنجاری و عوامل تعیین کننده آن بیشتر تئوریکی است تا تجربی و عملی. وینر (۱۹۸۲ به نقل از مه‌یر و آلن) معتقد است که احساس الزام به باقی ماندن در یک سازمان می‌تواند نتیجه درونی شدن فشارهای… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
مدلهای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بازرگانی در تبیین مدل تبلیغات این سوال مطرح است که آیا متغیرهای خروجی و فرایند سلسله مراتبی، از این لحاظ که یکی به دیگری منتهی می شود، با یگدیگر در ارتباط اند؟ آیا متغیرها، سلسله مراتب تاثیر را توجیه می‎کنند؟ سال های… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  در این پژوهش در راستای ارزیابی اثر گذاری تبلیغات بر جذب مشتریان بیمه اتومبیل، مدل آیدا که از مؤثرترین مدلهای علمی ارزیابی تبلیغات است استفاده شده است. فرانسیس کریک و جیمز واتسون در سال ۱۹۵۳ یک مدل از پژوهش های تبلیغاتی ارائه نمودند(Popescu,2012:687).… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تاریخچه ارزیابی عملکرد سابقه ارزیابی به گذشته‌های بسیار دور بر می‌گردد. مطالعات نشان می‌دهد که همواره در شکل گیری اجتماعات بشری تحت عنوان قبایل، پدیده تقسیم کار در بین اعضای قبیله در مواردی نظیر شکار، ایجاد امکان استراحت و غیره وجود داشته است. در این… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
نظام کارت امتیازی متوازن شاید بتوان گفت که یکی از معتبرترین و رایج ترین سیستم های نوین ارزیابی عملکرد همین سیستم کارت امتیازی متوازن می باشد. علت این مدعا این است بر اساس نتایج حاصل از بررسی ها ی انجام گرفته به نظر می رسد مناسب ترین روش برای اجرای… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
ویژگیهای نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کارآمد تعدادی از ویژگیهای مهم نظام ارزیابی عملکرد کارامد عبارتند از: روشن و مشخص بودن معیارها و شاخصهای ارزیابی (Specific) قابلیت سنجش و اندازه گیری شاخصهای ارزیابی (Measurability) قابل حصول بودن اهداف و انتظارات در… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  در ۲۰ آگوست ١٩۸۷، رییس جمهوروقت ایالات متحده قانون ملی ارتقای کیفیت مالکولم بالدریج را امضا کرد. از معیارهای تعالی عملکرد بالدریج به ویژه به عنوان ابزاری برای ارزیابی، اصلاح و ارتقای عملکرد بسیار استفاده می شود. هدف اصلی برنامه ملی کیفیت بالدریج ایجاد… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن : کارت امتیازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی تنها داستانی است از وقایع گذشته، یک داستان کافی برای شرکت‌های عصر صنعتی. این شاخص‌های مالی به تنهایی ناکافی هستند، در عین حال این شاخص‌ها جهت… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
سودآوری مشتریان: ممکن است علیرغم توجه به چهار سنجه اصلی ارزیابی مشتری که تشریح شد هنوز هم تضمینی برای حفظ مشتریان سودآور وجود نداشته باشد. البته یکی از روش های حفظ رضایت مشتریان در مقابل رقبا همان فروش محصولات و عرضه خدمات ارزان قیمت  است. رضایت مشتری و… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  نگهداری و حفظ کارکنان به عنوان یک هدف سازمانی به معنی نگهداری آن دسته از کارکنانی است که سازمان در دراز مدت نسبت به آنها توجه داشته است. در این رابطه شاخص سرمایه گذاری بلند مدت برای کارکنان شایسته به عنوان سرمایه های واقعی سازمان دارای اهمیت است. به… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم برپایی روش ارزیابی متوازن فرصت بسیار خوبی جهت اتصال فرآیندهای برنامه ریزی استراتژیک و بودجه بندی فراهم می‌سازد. یکی از مهم‌ترین اجزای ارزیابی متوازن در هر یک از منظرهای چهارگانه، برنامه‌ها و ابتکارات لازم… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
معانی نام و نشان تجاری کاتلر برای نام و نشان تجاری معانی مختلفی بیان کرده است (katler,2007, p188) که در زیر ارائه شده است . ویژگیها : یک نام و نشان تجاری باعث می شود که ویژگی های خاصی به ذهن خطور کند . خودروی مرسدس بنز مؤید یک خودروی گران قیمت ، عالی ،… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
مدل  اینتربرند اینتربرند، شرکت انگلیسی مشاوره برندینگ، از رویکردی بسیار متفاوت جهت شناسایی بهترین برندهای دنیا استفاده کرد.در این مدل، در آغاز، پانصد برند بر اساس ۷ معیار مورد بررسی قرار گرفتندAaker, 1996)).   ۱٫رهبری[۲]: برندی که رهبری بخشی از بازار را… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
کیفیت ادراک شده : کیفیت ادراک شده ادراک کلی مشتریان نسبت به عملکرد یک محصول یا خدمت با توجه به هدفی که داشته است و نسبت به سایر محصولات رقیب موجود در بازار تعریف شده است (زیتامل [۱]، ۸ ؛۱۹۸۸) کیفیت ادراک شده را می توان یک مزیت رقابتی به حساب آورد.… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش  برای معرفی یک بسط برند به بازار رقابتی شناخت  فرایند تصمیم گیری مشتریان و نیز فرایند ارزیابی بسط این برندها ضروری به نظر می رسد. پژوهشگران چندین توضیح تئوریک را برای نحوه تعمیم نگرش مشتریان از برند مادر، بسط آن و عوامل… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط برند  تداعی های برند را می توان از طریق ویژگی های کالا، مزایای کالا، ویژگی های مشتریان و یا موقعیت استفاده کالا مشخص و تعریف کرد. برخی از نام های برند مثل سونی «گسترده» هستند و دامنه گسترده ای از محصولات مختلف را در بر… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
اعتیاد به کار تغییر در طبیعت کار در سال های اخیر که موجب از بین رفتن مرزهای کار و زندگی شخصی گردیده ، نیاز به درک پدیده اعتیاد به کار را افزایش داده است برای مثال گسترش اینترنت که به کارکنان اجازه داده است خارج از چارچوب اداره های سنتی و ساعت های کاری… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
دیدگاه ها در مورد اعتیاد به کار امروزه علیرغم استفاده عمومی از عبارت اعتیاد به کار ، هنوز هم آگاهی کمی در خصوص معنی آن وجود دارد. شاید تعجب برانگیز نباشد که عقیده ها ،مشاهده ها و نتیجه ها در خصوص اعتیاد به کار متفاوت و گاهی اوقات متضاد هستند. برخی از… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
جنسیت و اعتیاد به کار امروزه علیرغم گفته های “روتمان[۱]"(۱۹۹۸) مبنی بر این که تغییر تاسف بار در نیروی کار در دهه اخیر قرن بیستم افزایش تعداد زنانی بوده که بیرون از محیط خانه مشغول به کار می باشند                  (Snir& Harpaz, 2006, 379)… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
رفتارهای معتادان به کار و نگرش های کاری عجین شدن به کار به درجه ای که افراد از لحاظ روانشناسی با شغل فعلی شان شناخته می شوند ، اشاره دارد. “اسپنس و رابینز” (۱۹۹۲) همبستگی مثبتی میان عجین شدن با کار با مقیاس های اعتیاد به کار که خود طراحی… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تصمیم درباره ی نام تجاری  فروشنده هنگام تهیه ی خط و مشی بازار یابی برای کالاهای منفرد باید درباره ی تعیین نام  تجاری آن نیزتصمیم گیری کند . قضیه ی تعیین نام تجاری در خط و مشی کالا مسئله ای اساسی محسوب می شود . از طرف دیگر فراهم آوردن کالا با نام تجاری… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  ارزش مالی یا اقتصادی برندها از سوی دارندگان آنها کاملاً پذیرفته شده است، اما ارزش اجتماعی آنها وضوح چندانی ندارد. آیا نام های تجاری ارزشی برای کسانی غیر از صاحبان آنها ایجاد می کنند و آیا ارزش آنها هزینه ای را برای جامعه به وجود خواهد آورد؟ حضور همه… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  بسیاری از تحقیقات نتوانسته اند تمایز میان کارکردهای محصول و کارکردهای برند تجاری را به درستی مشخص کنند.کارکردهای یک محصول به خصوصیات یا ویژگی های فیزیکی یا ملموس آن مربوط هستند. لذا در همه محصولات حتی در محصولاتی که بدون برند تجاری مشخص، و یا با یک… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  از دیدگاه محققین، ترفیع قیمت بر ارزش ویژه برند تاثیرگذار است. معمولا، از تعدیل قیمت به عنوان نخستین عامل از سوی تولیدکنندگان به منظور ترغیب مشتریان برای خرید استفاده می­ شود. تعدیل قیمت در کوتاه­مدت می ­تواند در انتخاب برند توسط مشتریان موثر واقع… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
طبقه بندی مقیاس های وفاداری به نام تجاری وفاداری به نام تجاری بر مبنای نوع بازار به سه گروه تقسیم می شود،یعنی بازار کالاهای مصرفی شامل مصرف شدنی ها،بازار کالاهای بادوام، بازار خدمات .بازارها هم بر اساس ارزش معامله،تکرار خرید و استفاده ،سطح درگیری،منابع… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
اهداف سنجش رضایت مشتری ۱- مسئولیت مدیریت مشتریان کانون توجه استاندارد جدید هستند. اولین بخش این استاندارد هدف نظام مدیریت کیفیت را  اطمینان از این مطلب می­داند که آیا سازمان نیازهای مشتریانش را برآورده می­سازد و اینکه آیا برای افزایش رضایت مشتریان تمامی… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تصویر برند و باورهای مصرف کننده برای شناسایی و شناخت مفهوم تصویر محصول[۱]  ابتدا می بایست نگرش و باور مشتری مورد بررسی قرار گیرد. نگرش و باور فرد از طریق عمل یادگیری حاصل می شود. افراد در مورد مذهب، سیاست، لباس، موسیقی، غذا و تقریباً درباره هر چیزی،… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
مدل ارزش ویژه برند اکاس وگریس مدل اکاس وگریس از جامعیت کافی برخوردار بوده و به عنوان مدل مفهومی تحقیق حاضر مورد استفاده قرار گرفت.اجزای اصلی مدل مذکور برای نام های تجاری خدماتی برگرفته از ادبیات رفتار مصرف کننده، نام تجاری و خدمات است.       ارتباطات… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تعریف کلی بیمه بیمه در لغت به معنای ایمن داشتن جان ومال از خطرات احتمالی است، و به نظر می رسد از واژه “ بیم ” مشتق شده باشد. اما قانون بیمه ایران مصوب اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۶ ه. ش، بیمه را چنین تعریف می کند: ” بیمه عقدی است که به موجب آن… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
انواع بیمه در صنعت بیمه ایران انواع بیمه به دسته های زیر تقسیم می شود )سایت پژوهشکده بیمه  (: بیمه اشخاص : انسان از آغاز پیدایش جوامع انسانی، در جستجوی غریزی به دنبال تامین های جسمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده است. با توجه به همین نیاز بوده که… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  بازار مـالی مجموعه ای از نهاد ها، سازمان ها و مناسبات است که وظیفه آن تجهیز منابع پس اندازی نیز تخصیص اعتبار است. بانک ها، مؤسسات مـالی غیر بانکی، بازار اوراق بهادار، مؤسسات بیمه و شـرکت‎های سرمایه گذاری، صندوق های بازنشستگی و غیره بازارهایی را پدید… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
خصوصی سازی در ایران   عوامل مختلفی چون افزایش در آمد های نفتی و برخی گرایش های تاریخی در دهه ۵۰ ه. ش و سپس وقوع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در دهه ۶۰ ه. ش موجب دولتی شدن اقتصاد ایران گردیدند. به طوری که اواخر دهه ۵۰ و دهه ۶۰ ه. ش عملاً طراحی، تنظیم… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
فرصت ها و تهدید های خصوصی سازی صنعت بیمه نتیجه بسیاری از پژوهش ها بیان گر این واقعیت است که خصوصی سازی مزیت های بسیاری دارد. اما در کنار این واقعیت، مطلب دیگری نیز وجود دارد و آن این است که، در بعضی از صنایع و سازمان هایی که خصوصی سازی تحقق یافته، نتایج… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
عملکرد هفده ساله صنعت بیمه کشور ( سال های ۱۳۸۹-۱۳۷۳ ) در طی دوره هفده ساله ۱۳۸۹ - ۱۳۷۳ ( ه. ش ) صنعت بیمه کشور رشد قابل ملاحظه ای داشته است. بر طبق آمار اعلام شده توسط بیمه مرکزی و مقایسه شاخص های کلان صنعت بیمه در ابتدای سال ۱۳۷۳ و پایان سال ۱۳۸۴ می… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
روش های تأمین مالی تأمین مالی از موضوعاتی است که در بحث راه اندازی هر سرمایه گذاری جدید مطرح میشود. سرمایه مالی سرمایه­ایست که بانکها در اختیار دارند و صاحبان صنایع آن­را به­کار می­برند. بحث تامین مالی به خصوص در کشورهای در حال توسعه از اهمیت دو چندانی… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
روش های تأمین مالی روش های غیر قرضی (سرمایه گذاری) در روش های غیر قرضی برگشت اصل و سود از سوی سیستم بانکی و یا دولت تضمین نمیشود و ریسک برگشتسرمایه و منابع به عهده سرمایه گذار است. روش های غیر قرضی همان روش های سرمایه گذاری هستند. در روش سرمایه گذاری… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  اقتصاددانان بر این باورند که مقامات ذی‌ربط در کشورهای در حال توسعه می‌توانند سطح پس‌انداز داخلی و نهایتاً تأمین مالی‌ای را با کمک سرمایه‌های خارجی تأمین نمایند که نتیجه آن امکان افزایش سرمایه‌گذاری ثابت در این کشورها خواهد بود. در کنار این راه حل، راه… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
بورس اوراق بهادار واژه بورس از نام خانوادگی شخصی به نام «واندر بورس» اخذ شده است که در اوایل قرن پانزدهم در شهر بروژ[۱] در بلژیک می‌زیسته و صرافان شهر در مقابل خانه او گرد می‌آمدند و به داد و ستد پول و اوراق بهادار می‌پرداختد. بورس در اغلب کشورهای… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
نقش سرمایه در رشد اقتصادی انباشت سرمایه[۱] نقش به سزایی در تأمین منابع مالی کشورها دارد چرا که سرمایه یکی از عوامل مهم تولید بوده است. در کشورهای توسعه یافته انباشت سرمایه و تمرکز سرمایه[۲] شکل گرفته اما در کشورهای در حال توسعه بدلیل عدم تمرکز سرمایه… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
نظریه ریکاردو ریکاردو معتقد است سرمایه‌داران یا طبقه مولد جامعه تا زمانی که نرخ سود مثبت[۲] است سود حاصل را به سرمایه‌گذاری تبدیل کرده و موجب تأمین منابع مالی می‌شوند. تا زمانی که نرخ سود به اندازه کافی بالا باشد سرمایه‌داران قادر خواهند بود پس‌انداز و… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
نظریات مکینون شاو، استیگلیتز و ساختارگرایان جدید همان طور که قبلاً گفته شد، تا سال ١٩٧٠ به طور عموم اعتقاد بر این بود که نرخهای بهره پایین روی وامهای بانکی و سپرده ها زمینه کاهش مخارج سرمایه گذاری و افزایش رشد اقتصادی را فراهم می کند. این مفهوم با… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
فناوری اطلاعات و سیر تحول آن در نظام بانکی منظور از اطلاعات، مجموعه ای از ابزارها و روش های لازم برای تولید، پردازش، نگهداری، توزیع و انهدام سیستم های مبتنی بر اطلاعات به معنی فراگیر آن (شامل متن، صورت و تصویر) است و دارای یکی از اجزای زیر می باشد : سخت… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
عوامل وابستگی سازمانی الف: پرداخت حقوق و مزایای کارکنان سازمان تأمین اجتماعی توسط بانک رفاه: جامعه تحت پوشش بانک رفاه شامل طیف گسترده ای از کارکنان و جامعه تحت پوشش بسیاری از نهادهای مانند سازمان تامین اجتماعی است که حقوق و مزایای خویش را از بانک رفاه… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
پرورش خلاقیت ۲-۸-۲-خلاقیت فردی در مقابل نوآوری تیمی در گذشته ذهن های خلاق و هنرمند در خلوت و تنهایی شکوفا می شدند زیرا تنهایی باعث ایجاد تمرکز زیادی روی موضوع می شود که طراحان آن را مساعد برای ایجاد خلاقیت می دانند. اما به ندرت افراد در تنهایی و خلوت به… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
نوآوری نظام یافته (TRIZ) TRIZ یک جعبه سیاه نیست که همه راه ‌حل ‌ها را برایمان تهیه کند TRIZ کمک می‌کند تا فکرمان را در نقاطی متمرکز کنیم که ممکن است راه‌حل یا ایده مناسب در آنجا باشد. TRIZ فقط برای حل مشکلات نیست؛ بلکه شامل مهارتهایی است که برای… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
پذیرش تکنولوژی پذیرش تکنولوژی از جانب کاربران، طی دهه ‌ها از دیدگاه‌های گوناگونی بررسی شده است. فناوری بخشی از زندگی روزمره افراد بشر گردیده و بیشتر شرکت‌ها انتظار دارند، مشتریان، تامین کنندگان و کارمندانشان مایل و قادر به استفاده از این فناوری‌ها به… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تئوری ویژگی‌های درک شده نوآوری (PCI) تئوری ویژگی‌های درک شده نوآوری که در حقیقت مدل توسعه داده شده تئوری انتشار نوآوری است، توسط مور و بنباست (۱۹۹۱) ارائه شد. برخی از تحقیقات انجام شده در زمینه‌های مختلف با بهره گرفتن از تئوری انتشار نوآوری راجرز، به… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
رفتار مدنی سازمانی با پیشرفت روز افزون دانش فنی، هر چه به سال ۲۰۰۰ نزدیکتر می شویم ملاحظه می کنیم که مشکلات عظیم رویاروی سازمان ها ،بیشتر ماهیت انسان محوری دارد. با اینکه حدود ۲۵ سال از سن رشته رفتار سازمانی می گذرد، هنوز مسائل بسیاری حل نشده باقی مانده… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تعهد سازمانی[۱] رفتار عادلانه از سوی سازمان با کارکنان عموماً منجر به تعهد بالاتر آنها نسبت به سازمان و رفتار فرا نقش آنها می شود. از سوی دیگر افرادی که احساس بی عدالتی کنند، به احتمال بیشتر سازمان را رها می کنند یا سطوح پایینی از تعهد سازمانی را از… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
انواع تعاونی ها شرکت های تعاونی به لحاظ نوع فعالیت به سه دسته تولیدی، توزیعی و تولیدی – توزیعی (چند منظوره) و به لحاظ عضویت به دو گروه خاص و عام تقسیم می شود. ۱- انواع شرکت های تعاونی از نظر فعالیت ۲- انواع شرکت های تعاونی به لحاظ نوع عضویت انواع شرکت… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
عدالت سازمانی تعریف عدالت حیات و تداوم هر سیستم و نهاد اجتماعی در گرو وجود پیوندی مستقیم میان عناصر تشکیل دهنده آن است. این پیوند تحت تأثیر میزان رعایت عدالت در آن سیستم قرار دارد(افجه [۱]، ۱۳۸۵). در تحقیقات علوم انسانی، عدالت سازه ای تلقی می شودکه در… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
دیدگاه های مربوط به عدالت سازمان اهمیت مفهوم عدالت نزد سازمان ها و مدیران آن می تواند از سه منظر دیدگاه های اخلاقی، تجاری، قانونی قابل توجه باشد. ابتدا به دیدگاه اخلاقی می پردازیم، به میزانی که جامعه از سازمان ها حمایت یا آنها را تحریم می کند، این… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
انواع رفتار شهروندی سازمانی گراهام[۱] معتقد است رفتار شهروندی به سه نوع مختلف خود را نشان می­دهد که شامل اطاعت سازمانی، وفاداری سازمانی و مشارکت سازمانی می­ شود که هر یک به اختصار توضیح داده می­ شود: اطاعت سازمانی : این واژه توصیف کننده رفتارهایی است که… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
ویژگی­های رفتار شهروندی سازمانی   غیرقطعی بودن(غیر دستوری بودن) ارائه خدمات به مشتریان نیازمند تعاملات شخصی کارکنان سازمان با مشتریان است.این تعاملات می ­تواند منجر به ایجاد یک رابطه بلند مدت بین کارکنان ارائه دهنده خدمت و مشتریان سازمان گردد،ضمن آنکه… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
عدالت توزیعی عدالت توزیعی اولین مفهومی بود که توسط روان شناسان اجتماعی مطالعه شد(سلیمی و پورعزت،۱۳۸۹: ۱۳۴) .این نوع از عدالت به عادلانه بودن پیامدها و نتایجی اشاره دارد که کارکنان دریافت می­ کنند. عدالت توزیعی ریشه در نظریه برابری آدامز (۱۹۶۵) دارد. این… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
مدل­های عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی سازمان­های امروزی در واقع مینیاتوری از جامعه بوده و تحقق عدالت در آن­ها به منزله تحقق عدالت در سطح جامعه است. به همین دلیل امروزه عدالت سازمانی به مانند سایر متغیرهای مهم در رفتار سازمانی از جمله تعهد… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  مساله فرسودگی شغلی را نخستین بار فریدنبرگر(۱۹۷۴) تعریف نمود و پس از آن بسیاری از نویسندگان آن را به دقّت مورد مطالعه قرار دادند(رشیدی ،تیموری نصب و احرامی،۱۳۸۸: ۴۹). تا سال ۱۹۸۰ فرسودگی شغلی منحصراً درآمریکا مطالعه می­شد ولی کم کم توجه کشورهای دیگر به… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  گسترش تکنولوژی در جهان چالش برانگیز بوده است. امروزه نگرانی تمامی افراد بر این است که در دنیای رو به رشد امروز چگونه و به چه شکلی می توانیم از پس این همه مشکلات مختلف برآییم، مشکلاتی که زاییده توسعه بشری است. در این بین قرن بیست و یکم حساسیت های… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
اهمیت اعتماد در استفاده از خدمات عمومی الکترونیک و سازمان های دولتی الکترونیک   پیشرفت­های قابل توجهی در شناسایی عوامل مربوط به استفاده از خدمات عمومی الکترونیک صورت گرفته است . یکی از عوامل مهم اعتماد است , سطح آشنایی و تجربه در مورد استفاده از خدمات… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
اهمیت سرمایه ­گذاری بیان فرایند سرمایه گذاری در یک حالت منسجم، مستلزم تجزیه و تحلیل ماهیت اصلی تصمیمات سرمایه گذاری است. در این حالت فعالیت های مربوط به فرایند تصمیم گیری تجزیه شده و عوامل مهم در محیط فعالیت سرمایه گذاری که بر روی تصمیم گیری آنها تاثیر… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
* ادراک ریسک ادراک ریسک عبارت است از چگونگی تعبیر و تفسیر اطلاعات راجع به ریسک توسط سرمایه ­گذاران. به نظر السن(۱۹۹۷)، مدیران سرمایه ­گذاری حرفه­ای و سرمایه ­گذاران فردی با تجربه ادراک ریسک سرمایه گذاری یکسانی دارند. به نظر دیاکول و اینو[۲](۲۰۰۱)، ابعاد… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تورش های رفتاری منظور از تورش، انحراف از تصمیم گیری­های درست و بهینه است .از آنجائیکه زمان و منابع شناخت محدود هستند، نمی توانیم داده هایی را که از محیط اخذ می کنیم به صورت بهینه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. بنابراین ذهن انسان به طور طبیعی از قواعد… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تئوری کامروایی نیاز طبق این نظریه اگر فرد آنچه را که می خواهد بتواند بدست آورد خشنود می شود. هرچه شخص چیزی را بیشتر بخواهد وقتی آنرا بدست می آورد خشنودتر خواهد شد و هنگامی که آنرا بدست نیاورد ناخشنود می شود. در این نظریه دو الگو مورد استفاده قرار گرفته… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
- نظریه برابری و انتظار نظریه برابری نخستین بار، توسط آدامز ارائه شد. به اعتقاد او، انسان همواره خواهان برخورد منصفانه با خود است. به عبارت بهتر، برابری باور به این نکته است که در مقایسه با دیگران، با ما منصفانه برخورد شده و نابرابری باور به این نکته… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
مدل انسان پیچیده مدل انسان پیچیده بر اساس نگرش سیستمی از سوی اسکین طراحی شد. پیچیدگی در این مدل به دلیل وجود تعامل بین ابعاد مختلف افراد و محیط کار، حاصل می شود. در این مدل از طریق ایجاد پاداش های مادی و غیرمادی که بر روی عملکرد تاثیر می گذارند، عملکرد… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تعاریف سازمان،سیستم اداره و دستگاه دولتی ۱-۱-۱-      سازمان تعریف سازمانها در زمان و فضا کار آسانی نیست. سازمانها نظامهای بازی هستند که با محیطهای  اطراف خود تعامل دائم دارند. و دارای زیرگروهها و واحدهای حرفه‌ای، لایه‌های سلسله‌مراتب و بخشهای زیادی… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
  ۱-۱-۱-      سطوح فساد فساد عمدتاً در دو سطح صورت می‌گیرد: سطح اول، مفاسدی است که عمدتاً با نخبگان سیاسی مرتبط بوده و کارمندان عالیرتبه و مقامات ارشد دولت‌ها درگیر این نوع فساد هستند. تعبیر «فساد بالانشینان یقه سفید» را در این سطح می‌توان به کار‌گرفت.… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
 تحلیل فساد در کشورهای جهان سوم مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که مجموعه خصوصیات کشورهای جهان سوم منجر به شکل‌گیری یک دسته از ویژگی‌ها و فساد از نوع جهان سومی گردید. زیرا میان کشورهای ثروتمند و فقیرجهان سوم هیچ تفاوت مثبتی در میزان فساد وجود ندارد. شاید… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
 تاریخچه فساد در ایران فساد در ایران ریشه تاریخی دارد. در دوران قاجاریه به ویژه در دوران حکومت ناصرالدین شاه و پس از صدارت میرزا تقی‌خان امیر‌کبیر، میزان فساد اعم از اداری، سیاسی واقتصادی در ایران به اوج خود رسید و هیچ‌کاری بدون پرداخت رشوه انجام… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
خصوصی‌سازی و رابطه آن با فساد یکی از راه های اثر‌بخش در جهت محدود‌ساختن انحصارات دولتی، تشویق مردم برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی جامعه و تصمیم‌گیری‌های سیاسی مبتنی بر مردم‌سالاری، افزایش تولید و کارائی، بهره‌وری بالاتر سرمایه، گسترش رقابت مبتنی بر… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
رهیافت‌های تبیین فساد در مهمترین مطالعات جامعه شناسی و سیاسی مربوط به فساد دو رهیافت اساسی در تبیین علل ظهور و تعمیق فساد ارائه شده است (هیود،۱۳۸۱، ۱۰). رهیافت اول مربوط به نظریه کارکردگرایی ساختاری[۱] است که بیشتر درصدد تحلیل نقش ساختارهای کلان جامعه و… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
متغیرهای تسهیل و تشویق‌کننده یا بازدارنده از فساد صرف نظر از ریشه‌ها و علل فساد، عواملی نیز وجود دارند که به پیشگیری یا احتمال وقوع فساد کمک می‌کنند این عوامل عبارتند از: حدی که سطح اخلاق و هنجارهای رفتاری و فرهنگی جامعه (ارزشهای فرهنگی و اجتماعی… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
سیاست‌های کلیدی در مبارزه با فساد اولین گام در مبارزه با فساد، در نظر گرفتن یک اعتقاد بی‌رحمانه است که نباید تصویر شود اشخاص بهره‌مند از قدرت، صادق و قابل‌اطمینان هستند. لذا باید با اتخاذ یک سیاست کلیدی، اطمینان حاصل شود که فساد در یک بخش، دیر یا زود با… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
 ساختار سازمانی ‫ﻫﺮﺟﺎ ﮐﻪ ﺳﺨﻦ ازﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻪ ﻣﯿﺎن ﻣﯽ آﯾﺪ، ﺳﺎﺧﺘﺎرﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻧﯿﺰ در ﭘـﯽ آن ﻣﯽآﯾﺪ و ﻫﺮﺟﺎ ﮐﻪ ﺑﺤﺚ ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺑﻮده درﺣﻘﯿﻘﺖ ﺳﺎﺧﺘﺎردﻫﯽ ﻣﺪ ﻧﻈﺮ اﻓﺮاد ﻗﺮار داﺷﺘﻪ اﺳﺖ، از آﻧﺠﺎﺋﯿﮑﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎرﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪه ﻧﺤﻮه ارﺗﺒﺎﻃﺎت، ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی، ﻧﺤﻮه ﮔﺰارشدﻫﯽ… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
ﻋﻮاﻣﻞ اﺛﺮ ﭘﺬﯾﺮ از ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻣﺆﺛﺮ ﯾﮑﯽ ازﻋﻨﺎﺻﺮ ﮐﻠﯿﺪی ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻣﺪﯾﺮان اﺳﺖ، ﭼﺮا ﮐﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ واردهﻣﻬﻢ در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺳﺎزﻣﺎن در ﺳﺎﯾـﻪ ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻣﺆﺛﺮ وارد ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﯽﺷﻮد و ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎن راه ﯾﺎﻓﺖ.ﺑﺎز ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﯾﮏ ﺳﯿﺴﺘﻢ ارﺗﺒﺎﻃﯽ… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
ﺗﺤﻮل درﺳﺎﺧﺘﺎر ‫ﺗﺤﻮل در ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻣﺴﺘﻠﺰم اﯾﺠﺎد دﮔﺮﮔﻮﻧﯽ ﻣﺜﺒﺖ و ﺳﺎزﻧﺪه در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻗﻮاﻋﺪ، ﻫﻨﺠﺎرﻫﺎ، روﯾﻪ ﻫﺎ وﺿﻮاﺑﻂ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ، ﻫﺴﺘﻨﺪ از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺒﻨﺎی ﻋﻤﻠﮑﺮد اﺟﺮاﯾﯽ و ﻓﺮاﯾﻨـﺪﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪی وﺧﺪﻣﺎﺗـﯽ اﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ آﻧﻬﺎ را از ﻋﻮاﻣﻞ اﺻﻠﯽ ﺷﮑﻞ دﻫﻨﺪه ﻓﻀـﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺤﻮل ﻧﯿﺰ… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
پیشینه استراتژی واژه استراتژی در اصل از واژه ی یونانی مشتق شده است که به فعالیت، ابزار یا برنامه به کار رفته توسط رهبر اشاره می نماید.به بیان ارسطو، هدف از استراتژی ، پیروزی است. یعنی استراتژی، ابزار یا برنامه به کار رفته برای رسیدن به پیروزی می باشد.… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
رویکردها به استراتژی روند تکاملی استراتژی در بستر رویکرد های مختلف تحقق یافته است. هر رویکرد جدید، ابعاد تازه ای از مفاهیم عمیق استراتژی را روشن می سازد و پاره ای از ناشناخته های آن را آشکار می نماید. در این جا به برخی از رویکردهای مهم که در این مسیر… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
انواع استراتژی های سازمانی استراتژی سازمان عبارت است از ابزارهایی که شرکت می تواند بدان وسیله به هدف های بلندمدت خود دست یابد.       مایلز و اسنو گونه شناسی استراتژی های سازمان را  به صورت یک طیف، در نمودار زیر نشان داد ه اند:     تغییرات سریع… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
تعریف شایستگی   کرستید (۱۹۹۸) بر این باور است که رویکرد شایستگی، رویکردی جدید در مدیریت منابع انسانی نیست و رومی‌ها، در تلاش برای دستیابی به صفات جزئی و تفصیلی سرباز خوب رومی از آن استفاده می‌کردند. در هر حال متدولوژی مبتنی بر شایستگی به شکل مدون و… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
ابعاد، معیارها و زیر معیار‌های شایستگی عاطفی ـ اجتماعی   شایستگی‌های عاطفی- اجتماعی دارای ابعاد و معیارهایی هستند که هر معیار نیز دارای زیر معیارهای خاص خود می‌باشد. صاحبنطران بسیاری در خصوص شایستگی‌های عاطفی و یا اجتماعی و همچنین معیارهای آنها به بحث و… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
پرش به محتوای اصلیرفتن به نوار ابزار     پیشخوان خانه به‌روزرسانی‌ها 7     نوشته‌ها همهٔ نوشته‌ها افزودن نوشته دسته‌ها برچسب‌ها   رسانه کتابخانه افزودن   برگه‌ها همهٔ برگه‌ها افزودن جدید   دیدگاه‌ها 2525 دیدگاه در حالت رسیدگی   کلمات توضیحی کلمات توضیحی… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
     مهارت کلیدی در مدیریت عواطف آگاهی فرد نسبت به این مسئله است که ابراز عواطف و احساساتش بر دیگران تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به صورت راهبردی برای کسب منفعت به کار برده شود (سارنی، ۱۹۹۹). کنترل ابراز عواطف می‌تواند به بازیگری تشبیه شود و تلبیس عاطفی… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
کاربرد شایستگی در برنامه‌ریزی منابع انسانی   برنامه‌ریزی منابع انسانی از الزام‌های اولیه و نخستین گام برای تعادل بین هدفها و استراتژی‌های سازمان با استراتژی‌های منابع انسانی است. با مقایسه توام عرضه و تقاضای جاری، متخصصان منابع انسانی می‌توانند شکاف… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
رفتار شهروندی سازمانی   هر چند واژه شهروندی سازمانی اولین بار به وسیله اورگان و همکارانش در سال ۱۹۸۳ میلادی به کار گرفته شد، ولی قبل از او افرادی همچون کتز و کان با تمائز قائل شدن بین عملکرد نقش و رفتارهای نوآورانه و خودجوش در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی و پیش… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
انواع رفتار شهروندی در سازمان    بورمن و موتوویدلو  (۲۰۰۵) پنج نوع رفتار شهروندی را مطرح نموده‌اند: اصرار توأم با اشتیاق و تلاش اضافی که جهت تمام کردن موفقیت امیز فعالیت‌های شغلی فرد لازم است؛ داوطلب شدن جهت انجام فعالیت‌های شغلی که به صورت رسمی جزء… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
مفاهیم مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی   مفاهیم مهم در شهروند‌مداری سازمانی عباتند از: تقابل، اعتماد، مشروعیت و عدالت سازمانی. هرکدام از این مفاهیم بر رفتارهای مدیریتی خاص دلالت دارند. توجه به این مفاهیم نقطه شروع بسیار مفیدی برای مفهوم ‌سازی رفتار… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
نظریه اختلالات شخصیتی کارن هورنای (۱۹۵۲-۱۸۸۵) ۲-۸-۱زندگینامه “همیشه بدبختی اصلی- نداشتن صمیمیت و محبت واقعی است.” کارن دانیلن در دهکده ی نزدیک ‌هامبورگ آلمان متولد شد. از کودکی به برادرش رشک می‌ورزید. او پدری مذهبی، مستبد، متکبر و عبوس و… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
نظریه چندبعدی شخصیت هانس، جی، آیسنک (۱۹۹۷-۱۹۱۶) ۲-۱۳-۱     زندگینامه هانس، جی آیسنک در سال ۱۹۱۶ در آلمان متولد شد و سپس در زمان آزار و اذیت نازی‌ها جلای وطن کرد و در انگلستان اقامت گزید. نظریه آیسنک تحت تاثیر پیشرفت‌های روش شناختی در شیوه آماری تحلیل… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
نظریات رابطه شغل و شخصیت نظریه شخصیتی- شغلی ‌جان هالند (شفیع آبادی, ۱۳۷۲, ص ۲۰۹) نظریه افتراق گرایی‌هالند صرفا به نظریه‌های شخصیت مربوط نمی‌شود بلکه به تنهایی یک نظریه جامع شخصیتی است. فرضهای اصلی زیر بنای آن این است که می‌توان مردم را به شش تیپ شخصیتی… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
شخصیت از دیدگاه اسلام و قرآن به قول یکی از دانشمندان اسلام شناس معاصر ایرانی، انسان در جهان بینی اسلامی‌داستانی شگفت دارد، انسان مخلوقی است که هنگام زاده شدن بالقوه کمالاتی دارد که می‌توان به آنها فعلیت داد. علی (ع) می‌فرماید بدی و ناسلامتی در طبیعت هر… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
نظریات رورشاخ در سنجش شخصیت کشف روش “روان تشخیص گری"دور از دانشگاهها، آزمایشگاه و کتابخانه‌های بزرگ در یک بیمارستان کوچک روانی، توسط مردی که نه روانشناسی خوانده بود، نه در کنگره‌های جهانی شرکت کرده بود ونه عناوین رسمی‌داشت صورت گرفت. عمل بدیع… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
اساس درک واقعی ذهنی از نظر یونگ یونگ مدعی است که ذهن آگاه و هوشیار به چهار طریق می‌تواند واقعیت را درک کند: حس[۱] ، درک شهودی یا فراستی[۲] ، تفکر[۳]  و احساسات[۴] در نظریه یونگ این چهار کارکرد به صورت دو جفت قطب مخالف قرار دارند. نخست، دو کارکرد غیر… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »
توصیف تیپ‌های شانزده‌گانه تیپ حسی برو‌ن‌گرا این تیپ، گرایش به تجربه‌ی عمیق اشیا مادی و فعالیت‌های جسمانی دارد لذا خود‌آگاه او به سمت بیرون و به سوی آن دسته از اشیاء وفعالیت‌ها گرایش دارد که انتظار می‌رود قوی‌ترین تجربه حسی را بدهند. فردی واقع بین متمایل… بیشتر »

موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1400نظر دهید »

1 2

اردیبهشت 1400
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
جستجو