داده شده است. سپس کنترل برداری موتور القایی با استفاده از منبع سینوسی ایده آل انجام شده و شکل موج جریان، ولتاژ، گشتاور و سایر متغییرهای ماشین به دست آمده است. در مرحله بعد کنترل برداری موتور القایی با استفاده از یک اینورتر 6 پالسه انجام شده است و تغییرات متغییرهای موتور به ازای تغییرات گشتاور بار و تغییرات سرعت مورد بررسی قرار گرفته است. در مرحله آخر کنترل برداری با مبدل ماتریسی انجام شده و نمودارهای مربوط به کار 4 ناحیه ای گشتاور – سرعت موتور القایی ارائه شده است. همچنین توانایی مبدل ماتریسی در تنظیم ضریب قدرت واحد ورودی بدون توجه به ضریب قدرت موتور، نشان داده شده است. در بخش آخر با توجه به مزایای مبدل ماتریسی نسبت به مبدل های رایج AC-DC-AC، نتیجه گیری شده که کارآیی درایو موتور با مبدل ماتریسی بهتر از مبدل های رایج AC-DC-AC می باشد.
مقدمه:
ایده اصلی موتورهای القایی در سال 1880 توسط نیکولاتسلا پی ریزی شد. ولی موتور القایی به شکل مدرن امروزی خود ساخته نشد و پس از سالها مطالعه و پیشرفت هایی که حاصل شد، در سال 1896 ساخته و به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت. موتورهای القایی به خاطر مزایایی مثل وزن کم، ارزان بودن نسبی و تعمیر و نگهداری آسان توانستند جایگاه خود را در صنعت روز به روز افزایش دهند. تا اوایل دهه 1970 در کاربردهایی که عملکرد حالت گذرا چندان مهم نبود،   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید موتورهای القایی جای موتورهای DC را گرفتند. اما در کاربردهایی که به پاسخ سریع نیاز بود (مثل سرو سیستم ها و کاربردهای رباتیک) به خاطر نبود روش هایی جهت کنترل دقیق موتورهای القایی، موتورهای DC جایگاه خود را حفظ کردند. در طول این سال ها کنترل موتورهای القایی با استفاده از روشهای اسکالر انجام می شد و این روش ها با وجود پیشرفت های زیادی که کردند، از

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...