پایان نامه بررسی عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های گردشگری |
جهت کاهش نگرانی ها و افزایش اعتماد مشتریان باشند. چنین اقداماتی باعث افزایش شتاب به تجارت الکترونیکی می گردد که هم به سود فروشنده و هم به سود مشتری خواهد بود(یکه خانی،1389). یکی از چالش اصلی برای ارائه دهندگان خدمات گردشگری نیز جلب اعتماد کاربران می باشد پس، می توان با شناسایی عواملی که موجب فراهم آوردن اعتماد در وب سایت های گردشگری می شوند، درآمد بیشتری را برای صنعت گردشگری ایجاد کرد. در نتیجه، شناخت عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های فعال در صنعت گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.
14- اهداف انجام تحقیقهدف این پژوهش این است که با بررسی و در نهایت شناسایی عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در سایت های گردشگری، راهکارهایی برای افزایش اعتماد کاربران ارائه گردد. لذا این پژوهش سعی دارد به آژانس های مسافرتی درجلب اعتماد و رضایت مشتریان آنلاین کمک کند.
1-5- قلمرو مکانی، زمانی، موضوعی تحقیق
قلمرومکانی: پژوهش در تعدادی از آژانس های مسافرتی استان مازندران که دارای وب سایت هستند نظیر(نیکوپرواز، الماس پنج قاره، راشا جهان سیر) و در حوزه ارائه خدمات گردشگری آنلاین فعالیت می کنند، می باشد.
قلمروزمانی: قلمرو زمانی تحقیق، از فروردین تا خرداد 1394می باشد.
قلمرو موضوعی: این پژوهش در زمینه گردشگری و یکی از حوزه های آن به نام گردشگری الکترونیک می باشد از آنجا که اعتماد یک موضوع مهم برای انواع کسب و کار های الکترونیک از جمله گردشگری الکترونیک است این پژوهش عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک را در سایت های گردشگری بررسی می کند.
1-6- سوال های تحقیق
سوال اصلی
چه عواملی بر اعتماد الکترونیک اثرگذاراست؟
سوال های فرعی
آیا ویژگی های کاربر بر اعتماد الکترونیک اثرگذار است؟
آیا ویژگی های وب سایت بر اعتماد الکترونیک اثر گذاراست؟
1-7- متغیرهای تحقیق
متغیرها وابسته و مستقل این پژوهش به شرح زیر می باشد.
متغیر وابسته: (اعتماد الکترونیک) متغیرهای مستقل: (ویژگی های سایت- ویژگی های کاربر)
1-8- تعریف مفهومی واژه ها
اعتماد الکترونیک: اعتماد الکترونیک به تمایل مشتریان به انجام مبادلات برخط است با این انتظار که سازمان به تعهدات خود عمل خواهد کرد و از توانایی های نظارتی و کنترلی خود سوء استفاده نخواهد کرد (یوسف زای[9]،2005).
ویژگی های کاربر: ویژگی کاربر شامل موارد آشنایی با وب سایت و تجربه خرید اینترنتی می باشد(اوربان[10] وهمکاران، 2005).
ویژگی وب سایت: ویژگی وب سایت شامل موارد: قدرت نام تجاری، سفارشی سازی، حفظ حریم خصوصی، امنیت می باشد(اوربان و همکاران، 2005).
19- تعریف عملیاتی واژه ها
-ویژگی کاربر
الف – آشنایی با سایت
1-آشنایی قبلی با سایت
2- انجام خرید قبلی از این سایت
3- چندبار از سایت دیدن کردن(اوربان و همکاران،2005).
ب – تجربه خرید
1-استفاده از اینترنت برای خرید
2- استفاده از اینترنت برای سرمایه گذاری و امور بانکی
3- استفاده از سایت های دیگر و انجام معامله آنلاین(اوربان و همکاران،2005).
-ویژگی سایت
الف- سفارشی سازی
1- برآورده سازی نیازهای شخصی کاربران
2- دسته بندی و طبقه بندی محصولات
3-تطابق هنجارها و ارزش های سایت با نیاز کاربران(ریبینک[11] و همکاران، 2004).
ب- امنیت
1-ویژگی های امنیتی مناسب و مشهود
2-احساس امنیت برای دادن اطلاعات شخصی
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-03-02] [ 09:32:00 ب.ظ ]
|