1-5-2- تعریف عملیاتی  5

فصل دوم: پیشینه‌ی پژوهش     6

2-1-  تعاریف ارائه شده از اضطراب   7

2-2- علایم اضطراب   8

2-2-1- پاسخهای فیزیولوژیکی  8

2-2-2- پاسخهای شناختی  9

2-2-3- پاسخهای رفتاری  9

2-3- آسیب‌شناسی اضطراب   10

2-3-1- دیدگاه روانکاوی  10

2-3-2- دیدگاه رفتارگرایی  10

2-3-3- دیدگاه انسان‌گرایی و اصالت وجودی  11

2-3-4- دیدگاه زیستی  12

2-3-5- دیدگاه شناختی  12

2-4- درمان اضطراب   14

2-4-1- دیدگاه تحلیل روانی  14

2-4-2- دیدگاه رفتارگرایی  15

2-4-3- دیدگاه انسان‌گرایی و اصالت وجودی  15

2-4-4- دیدگاه زیست شناختی  16

2-4-5- دیدگاه شناختی  16

2-5- پیشینه‌ی پژوهش    16

2-5-1- پژوهش‌های داخل کشور 16

2-5-2- پژوهش‌های خارج از کشور 19

فصل سوم: روش‌ پژوهش     22

3-1- روش پژوهش    23

3-2- متغیرهای پژوهش    23

3-3- جامعه‌ی آماری  23

3-4- نمونه و روش نمونه‌گیری  23

3-5- ابزار پژوهش (BAI) 26

3-6- شیوه‌‌ی اجرای پژوهش    27

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 27

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش     28

الف) یافته‌های توصیفی  29

  برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

ب) یافته‌های استنباطی  30

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری   40

5-1- بحث و نتیجه‌گیری  41

5-2- محدودیت‌های پژوهش    43

3-5- پیشنهادات   43

فهرست منابع  45

منابع فارسی  45

منابع لاتین  47

پیوست‌ها 48

چکیده

 

هدف: هدف از این مطالعه بررسی میزان شیوع اضطراب در دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر پاوه می‌باشد.

روش: روش بررسی این مطالعه مقطعی و از نوع توصیفی می‌باشد و نمونه‌گیری به روش طبقه‌بندی از نوع انتساب متناسب انجام شد. 290 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستانهای شهر پاوه انتخاب شدند و بوسیله‌ی پرسشنامه‌ای دو قسمتی که بخش اول شامل اطلاعات دموگرافیک و بخش دوم پرسشنامه‌ی اضطراب بک (1990) بود مورد بررسی قرار گرفتند. برای تحلیل آماری از نرم افزار SPSS21 و آزمون آماری کای اسکوئر استفاده گردید.

یافته‌ها: 79% دانش‌آموزان به درجات مختلفی از اضطراب مبتلا بودند. 26% اضطراب خفیف، 29% اضطراب متوسط و 24% اضطراب شدید داشتند، میانگین نمره‌ی اضطراب در دانش‌آموزان 4/17 بود.

میزان شیوع اضطراب در بین دانش‌آموزان دختر بیشتر از دانش‌آموزان پسر بود. یافته­های پژوهش  لزوم توجه به راهکارهای عملی در جهت کاهش اضطراب در دانش­آموزان دختر را متذکر می­سازد.

واژه­های کلیدی: اضطراب، دانش آموزان دختر و پسر

1-1- بیان مسأله

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...