پایان نامه ارشد: بررسی میزان شیوع اضطراب در دانشآموزان مقطع متوسطه شهر پاوه |
1-5-2- تعریف عملیاتی 5
فصل دوم: پیشینهی پژوهش 6
2-1- تعاریف ارائه شده از اضطراب 7
2-2- علایم اضطراب 8
2-2-1- پاسخهای فیزیولوژیکی 8
2-2-2- پاسخهای شناختی 9
2-2-3- پاسخهای رفتاری 9
2-3- آسیبشناسی اضطراب 10
2-3-1- دیدگاه روانکاوی 10
2-3-2- دیدگاه رفتارگرایی 10
2-3-3- دیدگاه انسانگرایی و اصالت وجودی 11
2-3-4- دیدگاه زیستی 12
2-3-5- دیدگاه شناختی 12
2-4- درمان اضطراب 14
2-4-1- دیدگاه تحلیل روانی 14
2-4-2- دیدگاه رفتارگرایی 15
2-4-3- دیدگاه انسانگرایی و اصالت وجودی 15
2-4-4- دیدگاه زیست شناختی 16
2-4-5- دیدگاه شناختی 16
2-5- پیشینهی پژوهش 16
2-5-1- پژوهشهای داخل کشور 16
2-5-2- پژوهشهای خارج از کشور 19
فصل سوم: روش پژوهش 22
3-1- روش پژوهش 23
3-2- متغیرهای پژوهش 23
3-3- جامعهی آماری 23
3-4- نمونه و روش نمونهگیری 23
3-5- ابزار پژوهش (BAI) 26
3-6- شیوهی اجرای پژوهش 27
3-7- روش تجزیه و تحلیل دادهها 27
فصل چهارم: یافتههای پژوهش 28
الف) یافتههای توصیفی 29
ب) یافتههای استنباطی 30
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری 40
5-1- بحث و نتیجهگیری 41
5-2- محدودیتهای پژوهش 43
3-5- پیشنهادات 43
فهرست منابع 45
منابع فارسی 45
منابع لاتین 47
پیوستها 48
چکیده
هدف: هدف از این مطالعه بررسی میزان شیوع اضطراب در دانشآموزان مقطع متوسطه شهر پاوه میباشد.
روش: روش بررسی این مطالعه مقطعی و از نوع توصیفی میباشد و نمونهگیری به روش طبقهبندی از نوع انتساب متناسب انجام شد. 290 نفر از دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانهای شهر پاوه انتخاب شدند و بوسیلهی پرسشنامهای دو قسمتی که بخش اول شامل اطلاعات دموگرافیک و بخش دوم پرسشنامهی اضطراب بک (1990) بود مورد بررسی قرار گرفتند. برای تحلیل آماری از نرم افزار SPSS21 و آزمون آماری کای اسکوئر استفاده گردید.
یافتهها: 79% دانشآموزان به درجات مختلفی از اضطراب مبتلا بودند. 26% اضطراب خفیف، 29% اضطراب متوسط و 24% اضطراب شدید داشتند، میانگین نمرهی اضطراب در دانشآموزان 4/17 بود.
میزان شیوع اضطراب در بین دانشآموزان دختر بیشتر از دانشآموزان پسر بود. یافتههای پژوهش لزوم توجه به راهکارهای عملی در جهت کاهش اضطراب در دانشآموزان دختر را متذکر میسازد.
واژههای کلیدی: اضطراب، دانش آموزان دختر و پسر
1-1- بیان مسأله
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-07-04] [ 05:32:00 ب.ظ ]
|