1-6-2 روش تحلیل داده ها

برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و کیفی شامل جداول توزیع فراوانی، شاخص‌های مرکزی و پراکندگی میانه، میانگین، واریانس، انحراف از معیار استفاده می‌شود.

روش آماری مورد استفاده آمار استنباطی در این پژوهش  روش کولموگروف-اسمیرنف، روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه می باشد.

داده‌های جمع آوری شده پژوهش  با استفاده از نرم افزار SPSS 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

1-7 جامعه آماری

برای انجام این پژوهش نخستین گام برای شناسایی منبع گردآوری داده‌ها، تعریف جامعه‌ای است که باید زیر پوشش پژوهش قرار گیرد. همان‌طور که در قسمت‌های ‌قبل بیان شد، با توجه به اهمیت صنعت کاشی و سرامیک تصمیم گرفتیم این پژوهش  را در این حوزه انجام دهیم. بنابراین جامعه آماری ما کلیه مدیران، کارشناسان در حوزه صنایع کاشی و سرامیک در استان قزوین می‌باشند. طبق استعلام از اداره صنایع و معادن استان قزوین 8 واحد صنعتی فعال کاشی و سرامیک فعالیت می‌کنند. تعداد کل افرادی که در این واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند 3100 نفر می‌باشند

 

1-8 تعریف مفاهیم و اصطلاحات پژوهش

.I کارآفرینی سازمانی: کارآفرینی سازمانی مجموعه فعالیت‌هایی است که از منابع و حمایت سازمانی به منظور دستیابی به نتایج نوآورانه می‌باشد (فرهنگی و صفرزاده، ۱۳۸۶، ۳۵).

بر طبق نظریه پروفسور یونگیووانگ و همکارنش 2009 کارآفرینی سازمانی شامل چهار بعد می‌باشد:

ریسک‌پذیری تجارت جدید، نوآوری، خودبهبودی و پیش‌دستی

ادامه مطلب

سایت های دیگر :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...