پایاننامه ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، گرایش مدیریت ورزشی : ارائه مدل معادلات ساختاری رابطه بین مهارت های بنیادی ارتباط و |
4-1……… جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق.. 7
1-5……… مدل مفهومی تحقیق.. 7
1-6……… اهداف تحقیق.. 9
1-7……… فرضیههای تحقیق.. 10
-18……… تعریف مفهومی و عملیاتی واژهها و اصطلاحات… 11
1-8-1 تعریف مفهومی.. 11
1-8-2 تعریف عملیاتی.. 12
فصل دوم- مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
2-1……… مقدمه. 15
2-2……… ارتباط.. 15
2-2-1 ویژگی های شخصیتی افراد در ارتباطات… 17
2-2-2 فرآیند ارتباط.. 19
2-2-3 عناصر فرایند ارتباطات… 20
4-2-2 تقسیم بندی انواع ارتباط.. 20
2-2-5 الگوهای ارتباطات رسمی.. 22
2-2-6 فرایند ارتباط اثربخش…. 23
2-2-7 مدل فرآیند ادراکی ارتباط.. 24
2-2-8 اثرات شبکه های ارتباطی.. 25
9-2-2 موانع ارتباطات… 26
10-2-2 راه هایی برای رسیدن به یك ارتباط مؤثر. 30
11-2-2 مهارت های ارتباطی.. 30
2-2-12 مهارتهای ارتباطی و رهبری.. 34
2-3……… تعهد. 35
1-3-2 انواع تعهد. 35
2-3-2 تعهد سازمانی.. 36
3-3-2 عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی.. 42
2-4……… رضایت شغلی.. 44
2-4-1 عوامل مؤثر بر رضایت شغلی.. 46
عنوان صفحه
2-4-2 نظریه های رضایت شغلی.. 48
2-4-3 نظریه های محتوایی مرتبط با رضایت شغلی.. 49
2-4-4 نظریه های فرایندی.. 55
2-5……… پیشینه تحقیقات انجام شده 60
1-5-2 تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 60
2-5-2 تحقیقات خارجی.. 67
2-6……… جمع بندی.. 71
فصل سوم- روش اجرای تحقیق
3-1……… مقدمه. 74
3-2……… روش تحقیق.. 74
3-3……… جامعه تحقیق.. 74
3-4……… نمونه تحقیق.. 75
3-5……… متغیرهای مورد بررسی.. 75
6-3……… ابزار جمع آوری داده ها 75
3-7……… روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها 78
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل داده ها (یافته ها)
4-1……… مقدمه. 80
4-2……… یافته های توصیفی.. 80
4-2-1 سن.. 80
4-2-2 جنسیت… 81
4-2-3 وضعیت تأهل.. 81
4-2-4 مدرک تحصیلی.. 82
4-2-5 رشته تحصیلی.. 82
4-2-6 رشته ورزشی.. 83
7-2-4 سابقه کار و سابقه مدیریت… 83
4-3……… یافته های استنباطی.. 84
4-3-1 آزمون کولموگراف اسمیرنوف… 84
4-3-2 آزمون فرضیه صفر اول. 85
4-3-3 آزمون فرضیه صفر دوم. 86
4-3-4 آزمون فرضیه صفر سوم. 90
4-3-5 آزمون فرضیه صفر چهارم. 91
4-3-6 آزمون فرضیه صفر پنجم. 92
4-3-7 آزمون فرضیه صفر ششم. 93
عنوان صفحه
4-3-8 آزمون فرضیه صفر هفتم. 93
4-3-9 آزمون فرضیه صفر هشتم. 94
4-3-10 آزمون فرضیه صفر نهم. 95
فصل پنجم- نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1……… مقدمه. 99
5-2……… خلاصه پژوهش…. 99
5-3……… بحث و نتیجه گیری.. 101
5-4……… پیشنهادات برخاسته از تحقیق.. 107
5-5……… پیشنهاد برای سایر محققان. 109
منابع……… ……… 114
پیوست……. ……. 120
فهرست جدول ها:
عنوان جدول………………………………………………………………………………………………………………………………………… صفحه
جدول 3-1) گویه های مربوط به پرسشنامه مهارتهای ارتباطی.. 70
جدول 3-2) گویه های مربوط به پرسشنامه رضایت شغلی.. 71
جدول 3-3) گویه های مربوط به پرسشنامه تعهد سازمانی.. 72
جدول 4-1) فراونی و درصد مربوط به سن کارشناسان و مدیران ورزش استان اصفهان. 74
جدول 4-2) فراونی و درصد مربوط به جنسیت کارشناسان و مدیران ورزش استان اصفهان 74
جدول 4-3) فراونی و درصد مربوط به وضعیت تأهل کارشناسان و مدیران ورزش استان اصفهان 75
جدول 4-4) فراونی و درصد مربوط به مدرک تحصیلی کارشناسان و مدیران ورزش استان اصفهان 76
جدول 4-5) فراونی و درصد مربوط به رشته تحصیلی کارشناسان و مدیران ورزش استان اصفهان 76
جدول 4-6) فراونی و درصد مربوط به رشته ورزشی کارشناسان و مدیران ورزش استان اصفهان 77
جدول 4-7) داده های توصیفی مربوط به سابقه کار و سابقه مدیریتی.. 77
جدول 4-8) نتایج آزمون کولموگراف- اسمیرنوف… 78
جدول 4-9) نتایج آزمون همبستگی اسپیرمن برای آزمون فرض اول. 78
جدول 4-10) نتایج آزمون t مستقل برای مقایسه مهارت های ارتباطی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی………….80
جدول 4-11) نتایج آزمون t مستقل برای مقایسه مهارت های ارتباطی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی 81
جدول 4-12) آزمون همگنی واریانس ها 81
جدول 4-13) نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه برای مقایسه گروه های تحصیلی.. 82
جدول 4-14) نتایج آزمون t مستقل برای مقایسه مهارتهای ارتباطی بر اساس رشته تحصیل 83
جدول 4-15) نتایج آزمون t تک نمونه ای برای بررسی سطح مهارت های ارتباطی.. 83
جدول 4-16) نتایج آزمون t تک نمونه ای برای بررسی سطح رضایت شغلی .. 84
جدول 4-17) نتایج آزمون t تک نمونه ای برای بررسی سطح تعهد سازمانی .. 84
جدول 4-18) همبستگی بین مهارت های ارتباطی با رضایت شغلی.. 85
جدول 4-19) همبستگی بین مهارت های ارتباطی با رضایت شغلی.. 85
جدول 4-20) همبستگی بین مهارت های ارتباطی با تعهد سازمانی.. 86
فهرست شکلها:
عنوان شکل …………………………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه
شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق (ارتباط بین مهارت های ارتباطی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی) 8
شکل 2-1) مدل فرایند ارتباط.. 24
شکل 2-2) فرایند انگیزش از طریق ارضاء نیازها 47
شکل 4-1) اعداد معنی داری مدل مفهومی تحقیق.. 87
شکل 4-1) ضریب علی مدل مفهومی تحقیق.. 88
چکیده
این پژوهش با هدف ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین مهارت های بنیادی ارتباط و رضایت شغلی و نقش آنها بر تعهد سازمانی کارشناسان ورزشی انجام شد. به این منظور از روش تحقیق توصیفی و به صورت پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش را تعداد 200 نفر از مدیران ادارات ورزش و جوانان، کارشناسان ورزش و روسای هیأتهای ورزشی استان اصفهان تشکیل دادند. نمونهای با حجم 127 نفر با استفاده از جدول مورگان-کرجسای و از روش نمونهگیری تصادفی مورد بررسی قرار گرفت. برای جمع آوری دادهها از سه پرسشنامه استاندارد شامل؛ پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بارتون جی (1990)، پرسشنامه شاخص توصیف شغل JDI و پرسشنامه تعهد سازمانی استفاده شد.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1398-07-05] [ 12:46:00 ب.ظ ]
|