دانلود پایان نامه ارشد:تاثیر عوامل انگیزش یادگیری بر عملکرد یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی |
عنوان صفحه
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………… 1
فصل اول:کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………… 2
1-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… 3
1-2- شرح و بیان مساله پژوهشی…………………………………………………………………………………….. 4
1-3- چارچوب نظری پژوهشی………………………………………………………………………………………. 7
1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش………………………………………………………………………………… …11
1-5- اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………….. 12
1-6- فرضیههای پژوهش…………………………………………………………………………………………….. 13
1-7- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش…………………………………………………………… 13
1-7-1- تعاریف مفهومی متغیرها…………………………………………………………………………………… 13
1-7-2- تعاریف عملیاتی متغیرها………………………………………………………………………………….. 15
1-8- قلمرو پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 15
1-8-1- قلمرو موضوعی پژوهش………………………………………………………………………………….. 15
1-8-2- قلمرو زمانی پژوهش………………………………………………………………………………………. 16
1-8-3- قلمرو مکانی پژوهش……………………………………………………………………………………… 16
1-9- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 16
فصل دوم: بررسی ادبیات موضوعی تحقیق…………………………………………………………………. 17
2-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. 18
2-2- انگیزش یادگیری………………………………………………………………………………………………… 18
2-2-1- تعریف انگیزش و انواع آن……………………………………………………………………………….. 18
2-2-2- انگیزش یادگیری ونظریات مرتبط با آن……………………………………………………………….. 20
2-2-3- عوامل انگیزش یادگیری…………………………………………………………………………………… 22
2-2-3-1- شخصیت…………………………………………………………………………………………………. 23
2-2-3-1-1- رویکرد یادگیری اجتماعی………………………………………………………………………… 24
2-2-3-1-2- رویکرد روانکاوی………………………………………………………………………………….. 24
2-2-3-1-3- رویکرد پدیدار شناختی……………………………………………………………………………. 25
2-2-3-1-4- رویکرد صفات………………………………………………………………………………………. 26
2-2-3-2-عملکرد اساتید……………………………………………………………………………………………. 27
2-2-3-2- 1- شخصیت استاد…………………………………………………………………………………….. 29
2-2-3-3- نفوذ همتایان……………………………………………………………………………………………… 31
2-2-3-4- پشتیبانی و مشارکت خانواده…………………………………………………………………………. 35
2-2-3-5- امکانات یادگیری……………………………………………………………………………………….. 36
2-2-3-5-1- ارتباطات با واسطه کامپیوتر (CMC)………………………………………………………….. 38
2-2-3-5-2- فن آوری های ارتباطی تلفن همراه در آموزش و پرورش………………………………… 39
2-3- عملکرد یادگیری………………………………………………………………………………………………… 41
2-3-1- تعریف یادگیری…………………………………………………………………………………………….. 41
2-3-2- رویکردهای یادگیری………………………………………………………………………………………. 42
2-3-3- یادگیری همسالان درمحیط اجتماعی فرهنگی………………………………………………………… 45
2-3-4- دیدگاههای نظری پیرامون یادگیری و یادگیری همسالان…………………………………………… 46
2-3-5- مدل سیستم شناختی برای پردازش اطلاعات………………………………………………………… 48
2-4- پیشینه پژوهشی…………………………………………………………………………………………………. 49
2-4-1- پیشینه پژوهشی در ایران………………………………………………………………………………….. 49
2-4-2- پیشینه پژوهشی درخارج از کشور………………………………………………………………………. 50
فصل سوم: روش شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………. 55
3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. 56
3-2- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 56
3-3- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………….. 56
3-4- حجم نمونه آماری و روش نمونه گیری……………………………………………………………………. 57
3-5- روشها و ابزارهای جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………. 57
3-5-1- ساختار پرسشنامه عملکرد یادگیری…………………………………………………………………….. 58
3-5-2- ساختار پرسشنامه انگیزش یادگیری…………………………………………………………………….. 58
3-6- روایی و پایایی پژوهش……………………………………………………………………………………….. 58
3-6-1- روایی (اعتبار)……………………………………………………………………………………………….. 58
3-6-1-1- تحلیل عاملی اکتشافی جهت بررسی روایی سازه ابزار پژوهش………………………………. 59
3-6-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………….. 60
3-7- روش تجزیه و تحلیل دادهها…………………………………………………………………………………. 61
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق……………………………………………….. 62
4-1- مقدّمه………………………………………………………………………………………………………………. 63
4-2- یافته های توصیفی…………………………………………………………………………………………….. 63
4-2-1 – شاخص های توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی………………………………………………….. 63
4-2-1 -1- جنسیت………………………………………………………………………………………………….. 63
4-2-1 -2- وضعیت تاهل…………………………………………………………………………………………… 64
4-2-1 -3- رشته تحصیلی………………………………………………………………………………………….. 64
4-2-1 -4- وضعیت اشتغال………………………………………………………………………………………… 65
4-2-1 -5- سن……………………………………………………………………………………………………….. 65
4-2-1 -5- معدل……………………………………………………………………………………………………… 66
4-2-2- شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش:…………………………………………………………….. 66
4-2-2-1- شاخص های توصیفی عملکرد یادگیری:………………………………………………………….. 66
4-2-2-2- شاخص های توصیفی ابعاد انگیزش یادگیری:……………………………………………………. 67
4-2-2-2-1- شخصیت دانشجو…………………………………………………………………………………… 67
4-2-2-2-2- عملکرد اساتید………………………………………………………………………………………. 68
4-2-2-2-3- نفوذ همتایان…………………………………………………………………………………………. 69
4-2-2-2-4- پشتیبانی و مشارکت خانواده……………………………………………………………………… 70
4-2-2-2-5- امکانات یادگیری……………………………………………………………………………………. 71
4-3- یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………… 72
4-3-1- بررسی فرضیه های پژوهش:……………………………………………………………………………. 72
4-3-2- یافته های جانبی…………………………………………………………………………………………….. 84
4-3-2- 1- آزمون t گروه های مستقل:…………………………………………………………………………. 85
4-3-2- 2- آزمون تحلیل واریانس:……………………………………………………………………………….. 86
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………. 89
5-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. 90
5-2- یافته های توصیفی……………………………………………………………………………………………… 90
5-3- تبیین یافتههای پژوهش(یافتههای استنباطی)………………………………………………………………. 94
5-4- پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………………. 98
5-5- پیشنهادات برای انجام پژوهشهای آتی…………………………………………………………………… 99
5-6- محدودیتهای پژوهش……………………………………………………………………………………… 100
فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………… 102
الف) منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………….. 103
ب) منابع لاتین ……………………………………………………………………………………………………….. 105
پیوست…………………………………………………………………………………………………………………… 118
فهرست جداول
جدول (3-1) نتایج حاصل از بررسی پیش فرضهای تحلیل عاملی اکتشافی……………………………………………………………… 59
جدول (3-2) نتایج حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی مقیاس انگیزش یادگیری……………………………………………………………. 59
جدول (3-3) پایایی مقیاسهای پژوهش برمینای ضریب آلفای کرونباخ…………………………………………………………………….. 60
جدول (4-1) توزیع فراوانی جنسیت دانشجویان در نمونه مورد بررسی…………………………………………………………………… 63
جدول (4-2) توزیع فراوانی وضعیت تاهل دانشجویان در نمونه مورد بررسی……………………………………………………………. 64
جدول (4-3) توزیع فراوانی رشته تحصیلی دانشجویان در نمونه مورد بررسی………………………………………………………….. 64
جدول (4-4) توزیع فراوانی وضعیت اشتغال دانشجویان در نمونه مورد بررسی………………………………………………………… 65
جدول (4-5) توزیع فراوانی و شاخص های توصیفی سن دانشجویان در نمونه مورد بررسی……………………………………… 65
جدول (4-6) توزیع فراوانی و شاخص های توصیفی معدل دانشجویان در نمونه مورد بررسی……………………………………. 66
جدول (4-7) شاخص های توصیفی متغیر عملکرد یادگیری……………………………………………………………………………………. 67
جدول (4-8) شاخص های توصیفی شخصیت دانشجویان………………………………………………………………………………………. 68
جدول (4-9) شاخص های توصیفی عملکرد اساتید……………………………………………………………………………………………….. 69
جدول (4-10) شاخص های توصیفی نفوذ همتایان………………………………………………………………………………………………… 70
جدول (4-11) شاخص های توصیفی پشتیبانی و مشارکت خانواده………………………………………………………………………….. 71
جدول (4-12) شاخص های توصیفی امکانات یادگیری………………………………………………………………………………………….. 72
جدول (4-13) مدل رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری بر مبنای شخصیت دانشجویان…………………………………………. 73
جدول (4-14) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 73
جدول (4-15) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای شخصیت دانشجویان……… 73
جدول (4-16) مدل رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر عملکرد اساتید…………………………………………. 74
جدول (4-17) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 74
جدول (4-18) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای عملکرد اساتید……………… 75
جدول(4-19) مدل رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر نفوذ همتایان……………………………………………… 75
جدول (4-20) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 75
جدول (4-21) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای نفوذ همتایان…………………. 76
جدول (4-22) مدل رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر پشتیبانی و مشارکت خانواده……………………… 77
جدول (4-23) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 77
جدول (4-24) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای پشتیبانی و مشارکت خانواده 77
جدول (4-25) مدل رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر امکانات بادگیری………………………………………. 78
جدول (4-26) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 78
جدول (4-27) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای امکانات بادگیری…………… 79
جدول (4-28) ضرایب همبستگی پیرسون…………………………………………………………………………………………………………….. 80
جدول (4-29) مدل های رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری………………………………………………………………………………. 80
جدول (4-30) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 82
جدول (4-31) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری…………………………………………………. 83
جدول (4-32) مقایسه میانگین عملکرد یادگیری دانشجویان بر اساس جنسیت، وضعیت تأهل و وضعیت اشتغال………… 85
جدول (4-33) مقایسه میانگین عملکرد یادگیری دانشجویان بر اساس معدل، سن و رشته تحصیلی…………………………….. 86
جدول (4-34) شاخص های توصیفی عملکرد یادگیری به تفکیک معدل………………………………………………………………….. 87
جدول (4-35) نتایج حاصل از آزمون تعقیبی LSD در بررسی معنی داری تفاوت ها در میانگین عملکرد یادگیری…….. 87
جدول (5-1) شاخص های توصیفی عوامل عملکرد یادگیری…………………………………………………………………………………… 91
جدول (5-2) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف شخصیت دانشجو………………………………………………………………………… 91
جدول (5-3) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف عملکرد اساتید……………………………………………………………………………. 92
جدول (5-4) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف نفوذ همتایان……………………………………………………………………………….. 93
جدول (5-5) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف پشتیبانی و مشارکت خانواد………………………………………………………….. 93
جدول (5-6) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف امکانات یادگیری…………………………………………………………………………. 94
فهرست نمودارها
نمودار 4-1: توزیع پراکندگی نمونه در متغیر عملکرد یادگیری………………………………………………………………………………… 67
نمودار 4-2: توزیع پراکندگی نمونه در متغیر شخصیت دانشجو……………………………………………………………………………….. 68
نمودار 4-3: توزیع پراکندگی نمونه در بعد عملکرد اساتید……………………………………………………………………………………… 69
نمودار 4-4: توزیع پراکندگی نمونه در بعد نفوذ همتایان…………………………………………………………………………………………. 70
نمودار 4-5: توزیع پراکندگی نمونه در بعد پشتیبانی و مشارکت خانواده…………………………………………………………………… 71
نمودار 4-6: توزیع پراکندگی نمونه در بعد امکانات یادگیری…………………………………………………………………………………… 72
فهرست اشکال
شکل(1-1) مدل مفهومی تحقیق – نقش عوامل انگیزش یادگیری بر عملکرد یادگیری دانشجویان………………………………. 11
شکل(2-1) اجزای مدل های هیجان(شرر ، 2009)………………………………………………………………………………………………… 27
شکل(2-2) : مدل شناختی پردازش اطلاعات بر مبنای نظریه شناختی یادگیری چندرسانه ای(مایر، 2009)………………… 49
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-07-04] [ 06:29:00 ب.ظ ]
|