تعیین خط سیر هدف، سرعت آن و پی شبینی مکان بعدی آن را نیز فراهم می کنند.
از میان روشهای ردگیری راداری، روش تکپالس به دلیل قابلیت ویژه که در متن این رساله تفصیل بحث شد هاند و از همه مهمتر دقت بالای ردگیری، جایگزین روشهای دیگر گردیده است و تقریباً همه ی سیستمهای ردگیری راداری جدید مجهز به این تکنیک می باشند.
این رادارها در زمان گذشته به طور کامل با قطعات آنالوگ ساخته می شده اند. با پیشرفت فن آوری مدارهای دیجیتال خصوصاً ورود مبدل های آنالوگ به دیجیتال سریع و دقیق و نیز پردازشگرهای سیگنال دیجیتال بلادرنگ و پیشرفت تئوری پردازش دیجیتال، رویکرد به سیستمهای دیجیتال به ویژه پردازشگرهای دیجیتال روزافزون شده است. دلیل عمدهی این امر، دقت، پایداری، انعطاف پذیری و ساختار فشردهی مدارهای دیجیتال در مقایسه با مدارهای آنالوگ می باشد.
در این رساله، یک رادار ردگیر تکپالس با پارامترهای واقعی توصیف شده و سپس یک گیرنده ی دیجیتال با نمونه برداری از سیگنال دریافتی در مرحله ی فرکانس میانی و پردازش نمونه ها، طراحی گردیده است.
این رساله شامل چهار فصل می باشد. در فصل اول، سیستمهای راداری به طور کلی معرفی شده اند و طرز کار یک رادار عمومی توضیح داده شده است.
در فصل دوم، انواع روشهای ردگیری به ترتیب تکامل توضیح داده شده و طرز کار هر سیستم و مزایا و معایب آن مشخص گردیده   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید است.
در فصل سوم، روش ردگیری تکپالس به عنوان روش برتر توصیف شده و گیرنده ی آن و انواع مختلف پردازشگرهای آن بررسی گردیده و در نهایت یک روش برای پردازش سیگنالهای دیجیتال انتخاب شده است.
در فصل چهارم روش طراحی یک گیرنده ی دیجیتال و بلوک های قبل از مبدل آنالوگ به دیجیتال، مانند تقویت کننده، فیلتر و AGC، توضیح داده شده و با توجه به ویژگی های

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...