پایان نامه تاثیر سبک رهبری تحول آفرین بر خودکارآمدی کارکنان |
1-4 اهداف تحقیق.. 7
1-4-1 هدف اصلی.. 7
1-4-2 اهداف فرعی.. 8
1-5 سؤالات تحقیق.. 8
1-5-1 سوال اصلی.. 8
1-5-2 سوالات فرعی.. 8
1-6 فرضیات تحقیق.. 8
1-6-1 فرضیه اصلی.. 8
1-6-2 فرضیات فرعی.. 9
1-7 مدل مفهومی پژوهش… 9
1-8 قلمرو تحقیق.. 10
1-8-1 قلمرو مکانی.. 10
1-8-2 قلمرو زمانی.. 10
1-8-3 قلمرو موضوعی.. 10
1-9 تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها 10
1-9-1 تعاریف نظری.. 10
1-9-2 تعاریف عملیاتی.. 14
فصل دوم. 15
2-1 رهبری تحول آفرین.. 16
2-1-1 مقدمه 16
2-1-2 تعریف رهبری.. 17
2-1-3 تعریف رهبری تحوّل آفرین و مفهوم آن. 18
2-1-4 تعریف مولفه های رهبری تحول آفرین.. 21
2-1-5 سیر تحول مفهوم رهبری.. 24
2-1-6 سبک های نوین رهبری.. 30
2-1-7 اهمیت و ضرورت رهبری تحول آفرین.. 36
2-1-8 نقاط قوت و ضعف رهبری تحول آفرین.. 37
2-1-9 مدل های رهبری تحول آفرین.. 39
2-2 خودکارامدی.. 45
2-2-1 مقدمه 45
2-2-2 تعاریف خودکارآمدی.. 46
2-2-3 مفهوم خود و خودکارآمدی.. 50
2-2-4 مفهوم خودکارآمدی.. 51
2-2-5 مولفه های خودکارآمدی.. 56
2-2-6 فرایند های فعال شونده مرتبط با خودکار آمدی.. 57
2-2-7 اثرات خودکارآمدی بر کارکردهای روان شناختی.. 59
2-2-8 منابع خودکارآمدی.. 64
2-2-9 مراحل رشد خودکارآمدی.. 66
2-2-10 تفاوت تبیینهای رفتاری و شناختی با تبیین درمانی بندورا 68
2-2-11 خودکارآمدی و رشد و تقویت تواناییها 70
2-2-12 خودکارآمدی و تنظیم عملکرد. 72
2-2-13 خودکارآمدی و انتظار. 73
2-2-14 خودکارآمدی و تفاوتهای سنی و جنسیتی.. 74
2-2-15 خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی.. 75
2-2-16 خودکارآمدی و سلامت جسمانی.. 76
2-2-17 خودکارآمدی و کنار آمدن با استرس… 77
2-2-18 خودکارآمدی و عملکرد شغلی.. 78
2-2-19 مدل مفهومی پژوهش… 81
2-3 پیشینه پژوهش… 82
2-3-1 پژوهش های انجام شده در خارج از کشور. 82
2-3-2 تحقیقات داخلی.. 90
2-4 معرفی سازمان شهرداری.. 102
2-4-1 شهرداری چیست؟. 102
2-4-2 وظائف شهرداری.. 103
2-4-3 وظایف فعلی شهرداری آران و بیدگل.. 104
فصل سوم. 106
3-1 مقدمه 107
3-2 روش تحقیق.. 107
3-3 جامعه آماری.. 108
3-4 نمونه آماری.. 108
3-5 ابزار جمع آوری اطلاعات… 108
3-5-1 پرسشنامه رهبری تحول آفرین.. 110
3-5-2 پرسشنامه خودکارآمدی.. 110
3-6 روایی و پایایی پرسشنامه. 111
3-6-1 تعیین اعتبار(روایی) پرسشنامه. 111
3-6-2 تعیین پایایی( قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 112
3-7 تجزیه و تحلیل آماری.. 113
فصل چهارم. 115
4-1 مقدمه 116
4-2 جداول توصیفی.. 117
4-2-1 توصیف گویه های مربوط به ویژگیهای آرمانی.. 117
4-2-2 توصیف گویه های مربوط به رفتارهای آرمانی.. 119
4-2-3 توصیف گویه های مربوط به انگیزش الهام بخش… 121
4-2-4 توصیف گویه های مربوط به ترغیب ذهنی.. 122
4-2-5 توصیف گویه های مربوط به ملاحظات فردی.. 124
4-2-6 توصیف گویه های مربوط به خودکارآمدی.. 126
4-3 آزمون نرمالیته. 129
4-4 جداول تحلیلی: آزمون رگرسیون. 131
4-4-1 فرضیه اصلی.. 131
4-4-2 فرضیه های فرعی.. 134
فصل پنجم. 140
5-1 مقدمه 141
5-2 بحث و نتیجه گیری.. 141
5-3 پیشنهادات… 145
5-3-1 پیشنهادات کاربردی.. 146
5-3-2 پیشنهادات پژوهشی.. 149
پیوست ها 150
پرسشنامه ی پژوهش… 151
فهرست منابع.. 153
فهرست جداول
جدول 3-1 طیف لیکرت… 109
جدول 3-2 ترکیب سوالات پرسشنامه. 109
جدول 3-3 پایایی متغیرهای پژوهش… 113
جدول4-1 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ویژگی های آرمانی.. 117
جدول 4-2 توصیف ویژگیهای آرمانی.. 117
جدول 4-3 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب رفتارهای آرمانی.. 119
جدول 4-4 توصیف رفتارهای آرمانی.. 119
جدول 4-5 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب انگیزش الهام بخش… 121
جدول 4-6 توصیف انگیزش الهام بخش… 121
جدول4-7 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ترغیب ذهنی.. 122
جدول4-8 توصیف ترغیب ذهنی.. 123
جدول 4-9 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ملاحظات فردی.. 124
جدول 4-10 توصیف ملاحظات فردی.. 124
جدول 4-11 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب خودکارآمدی.. 126
جدول 4-12 توصیف خودکارآمدی.. 127
جدول 4-13 آزمون نرمالیته متغیرها و ابعاد تحقیق.. 129
جدول 4-14 برازش مدل رگرسیونی بین خودکارامدی و رهبری تحول آفرین.. 131
جدول 4-15 معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون F.. 132
جدول 4-16 محاسبه معادله رگرسیون یک متغیر. 133
جدول 4-17 برازش مدل رگرسیونی بین خودکارامدی و شاخص های رهبری تحول آفرین.. 134
جدول 4-18معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون F.. 135
جدول 4-19 آزمون همخطی بین متغیر خودکارآمدی و ابعاد رهبری تحول آفرین.. 136
جدول 4-20 محاسبه معادله رگرسیون پنج متغیره 137
فهرست نمودارها
نمودار 4-1 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ویژگیهای آرمانی.. 118
نمودار 4-2 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب رفتارهای آرمانی.. 120
نمودار 4-3 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب انگیزش الهام بخش… 122
نمودار 4-4 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ترغیب ذهنی.. 123
نمودار 4-5 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ملاحظات فردی.. 125
نمودار 4-6 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب خودکارآمدی.. 128
نمودار 4-7 هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی 1 متغیره 132
نمودار 4-8 هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی 5 متغیره 135
فهرست اشکال
شکل 1-1 مدل مفهومی پژوهش… 9
شکل 2-1 مولفه های رهبری تحول آفرین.. 21
شکل 2-2 الگوی اقتضایی برای درک رهبری.. 28
شکل 2-3 ویژگی های رهبران تحول آفرین کونورتی.. 42
شکل 2-4 مدل مفهومی پژوهش… 82
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر شناسایی میزان تاثیر رهبری تحول آفرین بر خودکارآمدی کارکنان شهرداری شهرستان آران و بیدگل می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی- علی است که جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای تدوین پیشینه تحقیق و مبانی نظری آن از روش کتابخانه ای استفاده گردیده است. جامعه ی آماری این پژوهش کلیه کارکنان شهرداری آران و بیدگل است به تعداد 100 نفر است، و برای نمونه گیری از روش سر شماری استفاده شده است. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه رهبری تحولی باس و خودکارآمدی شرر و همکاران روی آزمودنی ها اجرا شد. در این تحقیق 6 فرضیه مورد بررسی قرار گرفت که شامل یک فرضیه اصلی است که به شناسایی تاثیر سبک رهبری تحول آفرین بر خودکارآمدی کارکنان پرداخته و 5 فرضیه فرعی که به شناسایی تاثیر ابعاد سبک رهبری تحول آفرین شامل: ویژگیهای آرمانی، رفتارهای آرمانی، انگیزش الهام بخش، ترغیب ذهنی و ملاحظات فردی مدیران بر خودکارآمدی کارکنان پرداخته است. تحلیل داده ها نشان داد با توجه به مقادیر به دست آمده از آزمون های انجام شده بر روی متغیرها، کلیه فرضیات تحقیق تایید شده و تاثیر سبک رهبری تحول آفرین و کلیه ابعاد آن بر خودکارآمدی کارکنان شهرداری شهرستان آران و بیدگل معنادار و مثبت ارزیابی شد. از میان ابعاد رهبری تحول آفرین، ویژگیهای آرمانی بیشترین تاثیر و ملاحظات فردی کمترین تاثیر را بر خودکارآمدی کارکنان سازمان داشت.
کلمات کلیدی : رهبری، سبک رهبری، رهبری تحول آفرین، خود کارآمدی، شهرداری آران و بیدگل
فصل اول
کلیات تحقیق
1-1 مقدمه
سازمان های امروزی نیاز به رهبرانی دارند که بتوانند به مدد ویژگی های شخصیتی و جاذبه استثنایی، توان نفوذ بالا و چشم انداز وسیع تعهد و شور و حرارت لازم را در زیردستان برای بکارگیری نهایت استعداد و تلاششان در جهت تحقق اهداف سازمانی ایجاد نمایند (بس ، 2006 ).
امروزه سازمانها و از جمله شهرداری ها در تلاشند تا با استفاده بهینه از همه امکانات و ابزارهای موجود، از جمله نهایت خودکارآمدی کارکنان، باعث بهره وری بیشتر مجموعه خود گردند که به نظر می رسد این مهم بدون اتخاذ سبک رهبری مناسب میسر نخواهد بود. لذا در این تحقیق تلاش خواهد شد تا با مطالعه و شناسایی تاثیر رهبری تحول آفرین بر خودکارآمدی کارکنان شهرداری شهرستان آران و بیدگل، گامی در جهت روشن شدن این موضوع برداشته شود.
این فصل به بیان چارچوب و محدوده پژوهش اختصاص دارد. در این فصل محقق با بیان کلیات تحقیق انجام شده، شرح مختصری در مورد کلیه مراحل انجام شده ارائه می دهد،
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-07-04] [ 06:04:00 ب.ظ ]
|