امروزه توسعه ، پیشرفت و کسب مزیت رقابتی تحت تاثیر عدم اطمینان های محیط پیرامون سازمان هایت و سازمان ها برای دست یابی به موفقیت باید از نوعی برنامه ریزی اصولی بهذه گیرند که آینده نگر و محیط گرا باشد . در این راستا برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک مطرح است که بررسی محیط خارج و داخل سازمان ، فرصت ها و تهدید های محیط خارجی و نقاط ضعف داخلی سازمان را شناسایی می کند و با توجه به ماموریت و چشم اندز سازمان ، استراتژی هایی را ارائه می دهد که از ریسک عدم موفقیت سازمان می کاهند و با تبدیل این استراتژی ها به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و تخصیص منابع ، بقا و بهبود سازمان را تضمین می کنند .

ولی مطالعات انجام شده درصد بالایی از شکست استراتژی ها را گزارش می کنند که در بسیاری از موارد استراتژی ها در مرحله پیاده سازی با مشکل و شکست روبه رو شده اند . اصولا چالش های اساسی مدیریت استراتژیک بیش از مرحله تدوین ، در اجرای استراتژی ها نهفته است . اجرای استراتؤی مرحله تبدیل حرف به عمل است و این امر به لحاظ گستردگی ابعاد کار و تعدد عوامل بازدارنده ، از پیچیده ترین و ارزشمند ترین قابلیت های سازمانی به شمار می آید .

با   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید ید اذغان داشت استفاده از ساز و کار های مناسب جهت برقراری ارتباط و انتقال استراتژی به همه افراد سازمان ، کلید موفقیت در پیاده سازی استراتژی است .

سازمان ها برای دست یابی به موفقیت نیازمند انند که کلیه کارکنانشان استراتژی را بفهمند و کار روزمره خود را به نحوی انجام دهند که در راستای اهداف و استراتژی های کل سازمان باشند در این راستا ارتباطات نقش بسیار مهمی ایفا می کند چرا که مدیریت ارشد با به کار گیری کانال های مختلف میتواند اهداف و استراتژی های سازمان را به گونه ای انتقال دهد که همه کارکنان رادر جهت دستیابی به آنها همسو کند .

تعداد صفحه :159

قیمت : شش هزار تومان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...