این بدان معناست که خداوند خود مقام و منزلت علمی و ادبی وی را بلند مرتبه و عالی قرار داد به خاطرحقانیت وی و دفاع جانانه اش از اهل بیت علیهم السلام.

همان گونه که بیان شد ، مهم ترین چیزی که برای ما مسلمانان و به ویژه تشیّع ارزش دارد ، وجود شخصیت هایی است که مانند ابویوسف یعقوب بن اسحاق سکّیت   در مقابل نا حق سر فرود نیاوردند و با عزت و سربلندی و ولایت پذیری تمام در برابر دستگاه جور و ستم بنی عباس عمر جاودان یافتند،  و تعدادشان کم نیست . زیرا الگوی آنان مولا و مقتدایشان امام حسین (ع) هم در برابر ظلم و ستم ایستاد

 وبا این که می دانست با وجود یاران اندکی که دارد شهید می شود ، شهادت را به جان خرید و نوای     « هل من ناصر ینصرنی » ایشان در تاریخ طنین انداز شد. و تا همیشه ایّام به ما آموخت که زندگی با ذلت ارزشی ندارد و مرگ با عزّت بسیار با ارزش تر از آن است.

دانشمندان بزرگوار شیعه با وجود زندگی سراسر علم و دانش اندوزی شان و با وجود اینکه زندگی و حیات آن ها به تربیت شاگردان بزرگی چون خودشان می انجامید. وبا وجودشان نهال دین هرروز پربارتر م   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید ی شد ، ولی به پیروی از اهل بیت(ع) و امامان عصر خویش مانند اصحاب و یاران امام حسین(ع) در کربلا ء ، با خون خویش درخت نوپای اسلام را آبیاری نمودند.

یکی از این جان برکفان و سربداران ولایت، یعقوب بن اسحاق سکّیت بود که نزد دو امام بزرگوار شیعه ابو جعفر حضرت امام جواد(ع) و حضرت ابوالحسن امام هادی (ع) بسیار مقرّب بود ، و از یاران نزدیک ایشان بودند .و در زمان ستمکارترین خلیفه های عباسی، به کسب معرفت از این ائمه بزرگوار و انتشار فرهنگ شیعه و دفاع از حقانیت آن پرداخت.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...