دانلود پایان نامه:بررسی راههای ارتقاء ارتباط اولیاء با مدارس دوره راهنمایی دخترانه شهرستان گیلانغرب از دیدگاه معلمان و مدیران در سال |
بیان مسئله — 5
اهمیت و ضرورت تحقیق ——- 7
اهداف پژوهش————— 10
هدف کلی– 10
هدف جزئی- 10
فرضیه ها و پرسش های تحقیق—– 11
تعریف اصطلاحات———— 12
فصل دوم : پیشینه نظری و عملی پژوهش
الف: پیشینه نظری پژوهش —— 14
تاریخچه ارتباط و همكاری اولیاء و مربیان بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد———- 14
اهمیت و ضرورت ارتباط اولیاء و مربیان و مدرسه بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—— 15
اهمیت تعلیم وتربیت———– 16
شورا و مشاركت در محیط های آموزشیبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد————- 18
انجمن اولیاء و مربیان واقعیت ها و ضرورت هابلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد———- 19
اهداف انجمن اولیاء و مربیان—— 20
وظایف انجمن اولیا و مربیان—— 20
جایگاه خانواده در تربیت كودكان– 21
جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در نظام تعلیم و تربیت بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—– 22
جذب همكاری اولیاء و مربیان و ایجاد رابطه حسنه با اولیاءبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد- 22
فعالیتهای تربیتی فوق برنامه در مدرسه بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد————— 23
جو مطلوب سازمانی در مدرسه—– 25
ب: پیشینه عملی پژوهش ——– 26
تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع در داخل كشوربلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد— 26
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه —– 30
جامعه آماری—————- 30
نمونه آماری – 31
ابزار اندازه گیری————– 31
روش آماری- 31
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
آمار توصیفی—————- 33
آمار استنباطی—————- 64
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه—– 71
نتیجه گیری – 71
یافته های جانبی————— 75
پیشنهادات — 76
محدودیت ها—————- 77
منابع و مأخذ —————- 78
پیوست ها— 79
چکیده:
موضوع تحقیق حاضر« بررسی راههای ارتقاء ارتباط اولیاء با مدارس دوره راهنمایی دخترانه شهرستان گیلانغرب از دیدگاه معلمان و مدیران در سال تحصیلی93-92 » میباشد.
به طور کلی هدف از انجام این تحقیق پاسخگویی به سؤالات ذیل است.
1- بررسی مهمترین علل میزان همکاری اولیاء با مدرسه چیست؟
2- یافتن روشهای مطلوب برای افزایش همکاری اولیاء با مدرسه
3- بررسی مؤثرترین روش برای افزایش همکاری اولیاء با مدرسه
4- بررسی راههای گسترش دیدگاه مساعد نیست به همکاری آنها با مدرسه
5- بررسی اهم وظایف اولاد در مقابل مدرسه
6- بررسی و شناسایی عوامل بازدارنده و موثر در عدم همکاری اولیاء با مدرسه
در این بررسی منظور از میزان همکاری اولیاء با مدرسه، همکاری با عدم همکاری آنها در کلیه موارد درسی، خدماتی، فرهنگی و مادی و… هستند.جامعه آماری تحقیق عبارت از معلمین و مدیران تمامی مدارس راهنمایی دخترانه شهرستان گیلانغرب در سال تحصیلی 92/91می باشد.گروه نمونه تحقیق عبارت است از 150نفر از مدیران و معلمان که به طور کاملا تصادفی انتخاب شدهاند.روش آماری، روش توصیفی و روش جمع آوری اطلاعات عبارت از یک پرسشنامه 5 درجهای که این مقیاس حاوی 24 سؤال میباشد. جهت پاسخگویی به سؤالات تحقیق و تجزیه و تحلیل به دست آمده از روش آماری خی2 و درصد و رسم نمودار استفاده شده است.
نتایج چکیده:
نتایج به دست آمده از تحقیق به شرح ذیل میباشد.
1- عوامل متعددی در میزان همکاری اولیاء با مدرسه موثر است که در میان عوامل، روابط و برخورد مناسب معلمین و مسئولین مدرسه تأثیر بسیاری را دارا میباشد.
2- در بررسی علل میزان همکاری اولیاء با مدرسه با استفاده از عوامل 24 گانه در پرسشنامه نتایج زیر به دست آمده است.
الف) روابط برخورد مناسب معلمین و مسئولین مدرسه بیشترین تأثیر را در جذب همکاری اولیاء با مدرسه را دارد که از لحاظ تأثیرگذاری در رتبه اول میباشد که تقریبا 100٪ اولیاء در این زمینه نظر مثبت در حد خیلی زیاد و زیاد و متوسط داشتند.
ب) پژوهش نشان میدهد اقدامات سازنده و پیشنهادات عملی و نظرات اولیاء در جهت ایجاد همکاری با مدرسه بسیار مؤثر میباشد و تقریبا 90٪ از اولیاء نظراتی در حد خیلی زیاد و زیاد داشتند.
ج) فقر مالی اولیاء نیز از مؤثرترین عوامل عدم همکاری اولیاء با مدرسه است.
د) بیسوادی اولیاء نیز از موثرترین عوامل عدم همکاری اولیاء با مدرسه میباشد که 95٪ اولیاء در این زمینه نظر مثبت در حد خیلی زیاد و زیاد و متوسط داشتند و جهت اطلاع بیشتر به نتایج تحقیقات به فصل 5 مراجعه کنید.
در راستای نتایج فوق پیشنهادات ذیل ارائه میگردد.
الف. مدارس نسبت به تشکیل آموزش خانواده و مجمع عمومی جهت آگاه کردن آنها در زمینه نتایج مطلوب همگانی آنها با مدرسه اقدام نماید.
ب. معلمین و مسئولین مدرسه جهت افزایش همکاری اولیاء روابط و برخورد مناسب داشته باشند.
ج. دعوت اولیاء با هماهنگی معلمین به طور مستمر و منظم برنامهریزی شده با توجه به وضعیت درسی فرزندان آنها
د. پیگیری هرچه بیشتر مسئولین مدرسه در همکاری اولیاء با معلم و بالعکس و گزارش آنها در جلسات عمومی آنها.
فصل اول
طرح تحقیق
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1398-07-05] [ 04:07:00 ق.ظ ]
|