دانلود پایان نامه:پیشنهاد الگوی آرایش رسانهای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در فضای نوین رسانهای جهان |
طراحی الگوی موردنظر که بهصورت ترکیبی بر مبنای طرحریزی در دانش مدیریت استراتژیک و برنامهریزی در مدیریت عمومی شکل گرفته، پس از تعریف و تبیین مفهوم «آرایش رسانهای» به الگوی گامبهگام برای طراحی آرایش رسانهای رسید که شامل 14 گام اصلی است که شامل موارد زیر میباشد: پیشگام. تنظیم عقبه آرایش رسانهای 1.تعیین رویکردهای طراحی 2. تفکیک پارادایم 3. تنظیم اصول و قواعد طراحی آرایش 4. تعیین نوع آرایش رسانهای آفندی، تهاجمی، متقارن و نامتقارن، 5. شناخت وضع موجود و استعداد نیروی خودی و غیر 6. ترسیم وضع مطلوب و برآورد وضعیت از فضای نوین رسانهای 7. تعیین حوزه نفوذ و کانون تمرکز تمدنی و اولویتها و نیازسنجی جامعه و نظام 8. تنظیم حوزههای آرایش رسانهای و قالبها و گونههای رسانهای 9. سازماندهی، نهادسازی و تنظیم زنجیره تأمین 10. تبیین اهداف، مأموریت و چشمانداز کل و جزء 11. تأمین منابع انسانی و امکانات 12. هدایت و رهبری 13. انتشار کیفی و کمی پیام 14. نظارت و ارزیابی، آسیبشناسی مجدد، بازطراحی و بهروزرسانی.
کلیدواژهها:
آرایش رسانهای، رقابت در سپهر رسانهای، قدرت نرم، دیپلماسی عمومی، مدیریت استراتژیک رسانه، صداوسیما، ادغام رسانهای، همگرایی رسانهای، آرایش رسانهای متقارن و نامتقارن
فهرست
فصل اول: کلیات.. 1
مقدمه 2
2-1. بیان مسئله. 2
3-1. ضرورت و اهمیت تحقیق: 4
4-1. اهداف تحقیق.. 6
5-1. سؤالات تحقیق.. 6
6-1. فرضیهها 7
7-1. تعریف مفاهیم. 7
فصل دوم: مبانی نظری.. 12
1-2 مقدمه. 13
2-2 بررسی تحقیقات پیشین.. 13
1-2-2 تحقیقات داخلی.. 13
1-2-2 تحقیقات خارجی.. 18
3-2 نظریات مربوط به تحقیق.. 21
1-3-2 مدیریت استراتژیک، مدیریت عمومی و مدیریت رسانه. 22
1-1-3-2 رویکردهای مدیریت رسانه. 23
2-1-3-2 ضرورت توجه توأمان به سه منظر و گفتمان حاکم بر مدیریت استراتژیک رسانه. 24
2-3-2 جنگ نرم. 25
1-2-3-2 جنگ نرم در فضای سایبر. 27
3-3-2 رقابت و یا جنگ رسانهای، در سپهر رسانهای جهان. 29
4-3-2 دیپلماسی عمومی و ارتباطات استراتژیک… 32
5-3-2 دیپلماسی رسانهای.. 38
1-5-3-2 تبدیل اطلاعات سری به اطلاعات آشکار. 39
2-5-3-2 رسانهها؛ نهادهای خصوصی دیپلماتیک… 40
3-5-3-2 دیپلماسی رسانهای؛ عرصه دیپلماسی افکار عمومی.. 41
4-5-3-2 رسانهها؛ حلقه اتصال دولتها به افکار عمومی جهانی.. 42
6-3-2 رسانه پدیدهای انسانواره 43
7-3-2 فضای نوین رسانهای جهان. 48
1-7-3-2 سیر تطور رسانه و مخاطب و جامعه. 49
2-7-3-2 جامعه اطلاعاتی : 64
3-7-3-2 جامعه دانشی.. 71
4-7-3-2 جامعه مجازی.. 74
5-7-3-2 جامعه الحاقی.. 82
6-7-3-2 جمعبندی بخش «فضای نوین رسانهای جهان» 87
فصل سوم: روش تحقیق.. 88
1-3. مقدمه. 89
http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b1%db%8c%d8%b3%da%a9-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b4%d8%b9%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d9%86/
2-3. شیوه تحقیق.. 89
3-3. روش گردآوری اطلاعات.. 91
1-3-3 مطالعات اسنادی و کتابخانهای.. 91
2-3-3 مصاحبه عمیق. 92
3-3-3 روش گراندد تئوری.. 93
4-3. جامعه آماری یا جامعه مورد بررسی.. 96
5-3. روش نمونهگیری و محاسبه حجم نمونه. 97
6-3. روش تجزیهوتحلیل اطلاعات.. 98
7-3. اعتبار و پایایی تحقیق.. 102
فصل چهارم: یافتههای تحقیق.. 104
1-4. مقدمه. 105
2-4. ابعاد آرایش رسانهای.. 105
3-4. مفهوم، معنا و تعریف آرایش رسانهای.. 108
4-4. پیشنیاز آرایش رسانهای.. 112
5-4. برنامهریزی در آرایش رسانهای.. 114
1-5-4. تعیین رویکردهای طراحی در برنامهریزی.. 115
2-5-4 تبیین وضع موجود در برنامهریزی.. 118
3-5-4 ترسیم وضع مطلوب و شناخت آینده و فضای نوین رسانهای جهان در برنامهریزی.. 128
4-5-4 . طراحی آرایش رسانهای در برنامهریزی.. 135
1-4-5-4. طراحی آرایش رسانهای در برنامهریزی- گام اول، تنظیم اصول و قواعد طراحی آرایش… 135
2-4-5-4 طراحی آرایش رسانهای در برنامهریزی- گام دوم، تعیین نوع آرایش رسانهای.. 147
3-4-5-4 طراحی آرایش رسانهای در برنامهریزی- گام سوم، تفکیک پارادایم. 149
4-4-5-4 طراحی آرایش رسانهای در برنامهریزی- گام چهارم، تعیین حوزه نفوذ تمدنی.. 151
5-4-5-4 طراحی آرایش رسانهای در برنامهریزی- گام پنجم، نیازسنجی.. 152
6-4-5-4 طراحی آرایش رسانهای در برنامهریزی- گام ششم، تنظیم حوزههای آرایش رسانهای.. 153
7-4-5-4 طراحی آرایش رسانهای در برنامهریزی- گام هفتم، تبیین اهداف، مأموریت و چشمانداز و انتشار 156
6-4. سازماندهی در آرایش رسانهای.. 160
7-4. منابع انسانی و تأمین امکانات در آرایش رسانهای.. 163
8-4. هدایت و رهبری در آرایش رسانهای.. 166
9-4. نظارت و کنترل در آرایش رسانهای.. 167
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری.. 170
1-5. مقدمه. 171
2-5. خلاصه تحقیق.. 171
3-5. خلاصه یافتهها 172
4-5. نتیجهگیری.. 178
5-5 محدودیتهای تحقیق.. 183
6-5. پیشنهادهای برخاسته از تحقیق.. 183
7-5. پیشنهادهایی به سایر محققین.. 185
پیوست ۱: متن مصاحبهها 186
مصاحبههای عمیق و کدگذاریهای باز مصاحبهها 187
فهرست منابع و مآخذ. 244
فهرست تصاویر، نمودارها و جداول:
تصویر ۱-2 محدودههای اطلاعات.. 28
تصویر ۲-۲ ارتباطات استراتژیک از منظر بنیاد رند. 36
تصویر 3-2 سیر تطور جامعه. 49
تصویر 4-2 سیر تطور جامعه. 49
تصویر 5-2 سیر تطور وب.. 51
تصویر 6-2 سیر تطور وب.. 53
تصویر 7-2 دروازه ادغام. 54
تصویر 8-2 چشمانداز بسط وب.. 55
تصویر 9- 2 چشمانداز بسط وب.. 56
تصویر 10-2 آینده سرگرمی.. 58
تصویر 11-2 آینده سرگرمی.. 60
تصویر 12-2 نقشه ترند یونیورس 2012. 63
تصویر 13-2 بستر مفهومی جامعه اطلاعاتی.. 66
تصویر 14-2 دامنه شهر الکترونیک… 69
تصویر 15-2 ارکان شهر الکترونیک… 70
تصویر 16-2 ریشهیابی شهر الکترونیک… 71
تصویر 17-2 سیر تطور جامعه. 72
جدول 1-3 فهرست مصاحبههای عمیق.. 93
تصویر 2-3 جمعآوری و تحلیل دادهها به صورت زیگزاگ.. 97
جدول 3-3 نمونهای از کدگذاری.. 101
تصویر 4-3 نمونهای از یک ایدئوگرام مصاحبه عمیق.. 102
تصویر 1-4 چارچوبهای آرایش رسانهای.. 106
تصویر 2-4 الگوی مدیریت عمومی رسانه. 107
تصویر 3-4 عقبه آرایش رسانهای.. 114
تصویر 4-4 برنامهریزی در آرایش رسانهای.. 115
تصویر 5-4 برنامهریزی- رویکردهای طراحی.. 117
تصویر 6-4 برنامهریزی- شناخت وضع موجود. 118
تصویر 7-4 برنامه ریزی- شناخت وضع موجود- شناخت توان رسانهای.. 121
تصویر 8-4 برنامه ریزی- شناخت وضع موجود- شناخت سازمان و برنامه. 122
تصویر 9-4 برنامه ریزی- شناخت وضع موجود- ضعفشناسی- آسیبشناسی.. 123
تصویر 10-4 برنامه ریزی- شناخت وضع موجود- ضعفشناسی- شناخت مخاطبان رسانههای خودی.. 126
تصویر 11-4 برنامه ریزی- شناخت وضع موجود. 127
تصویر 12-4 برنامه ریزی- ترسیم وضع مطلوب و فضای نوین رسانهای جهان. 131
تصویر 13-4 برنامه ریزی- ترسیم وضع مطلوب و فضای نوین رسانهای جهان. 134
تصویر 14-4 برنامه ریزی.. 135
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1398-07-05] [ 04:10:00 ب.ظ ]
|