براساس نظر یا تعلمی در راستای رویکرد توسعه گردشگری پایداری و از سوی دیگر باتوجه به مشاهدات مستقیم محقق از ناحیه مورد مطالعه صورت گرفته است.

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

برای تجزیه و تحلیل داده­ها و اطلاعات بدست آمده از تحلیل­های کمی وکیفی استفاده خواهد شد که برای طبقه­بندی و تجزیه و تحلیل داده­ها و اطلاعات با استفاده از روش­های آماری (توصیفی و استنباطی) و با بهره­گیری از نرم افزارهای EXCEL و  SPSS صورت خواهد گرفت.  

در بررسی آماری داده­های پرسشنامه­ای از روش­های آماری نظیر میانگین، میانه، حداکثر و حداقل و جهت آزمون فرضیه­ها بسته به نوع داده و اهداف مورد نظر از روش­های آماری پارامتری نظیر ازمون تی تک نمونه ای و فریدمن استفاده می­شود.

 

 

جامعه آماری

جامعه آماری این مطالعه در این تحقیق را کلیه کارمندان ستادی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان تشکیل می دهند که تعداد انان برابر با آخرین اطلاعات 136نفر می باشند.

نمونه آماری

منظور از نمونه گیری  انتخاب واحد ها وافرادی از جمعیت اصلی است بطوری که واحد ها وافراد مزبور دارای وی‍ژگی ها و پارامتر های اصلی بوده  باشند و در کسب اطلاعات خاصی مورد استفاده قرار گیرند.منظوراز پارامتر در این  تعریف ویژگی جمعیت می باشد ویک جمعیت ممکن است ویژگی ها وپارامترهای  متعددی داشته باشند(ساده ،1375).و در این تحقیق نمونه ، تعداد  103نفرازجامعه اماری بوده اند که نمونه مورد نظر در این تحقیق با استفاده از جدول مورگان و  بصورت تصادفی ساده  انتخاب گردیدند.

محدودیت های تحقیق

ادامه مطلب

سایت های دیگر :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...