پایایی پرسشنامه ها تعداد 45 پرسشنامه به صورت تصادفی بین مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس و مجید شهر تهران، پخش و پایایی کل پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 821/0 و 797/0 به ترتیب برای آمیخته بازاریابی و رفتار خرید مشتریان گرفته شد، به علاوه اعتبار سازه( تحلیل عاملی) ابزار اندازه گیری به کمک تحلیل عاملی تاییدی و با استفاده از مدل معادلات ساختاری تایید شد. داده های حاصله با استفاده از آمار توصیفی( فراوانی، میانگین) و آمار استنباطی( شامل آزمون تی مستقل، همبستگی پیرسون، رگرسیون ساده ، آزمون تحلیل واریانس فرید من به منظور اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی در سطح معناداری 05/0p≤ و به منظور آزمون فرضیه ششم از آزمون z  فیشر برای تعیین تفاوت بین همبستگی آمیخته بازاریابی و رفتار خرید در مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس و مجید) استفاده شد. نتایج آماری نشان داد بین رتبه های عناصر آمیخته بازاریابی در پوشاک ورزشی آدیداس و مجید از نظر مشتریان تفاوت معناداری وجود ندارد. عناصر محصول، توزیع در پوشاک ورزشی آدیداس و ترویج در پوشاک ورزشی مجید قابلیت پیش بینی خرید رسانه ای را ندارند. عنصر توزیع نیز با تبلیغات دهان به دهان در پوشاک ورزشی آدیداس رابطه ای ندارد. همچنین عناصر محصول و قیمت در مولفه های رفتار خرید( تبلیغ دهان به دهان، خرید مجدد، خرید رسانه ای) مشتریان پوشاک داخلی مجید تاثیری ندارد.

واژه های کلیدی:

آمیخته بازاریابی، رفتار خرید، مشتری ورزشی، پوشاک ورزشی.

 

 

عنوان                                                                                                                             صفحه

فصل اول- طرح پژوهش

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2

بیان مسأله……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 3

ضرورت و اهمیت پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 7

اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 9

هدف کلی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 9

اهداف اختصاصی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 9

فرضیات پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 10

پیش­فرض­های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 11

محدوده­های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 11

محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 12

تعریف واژه­های   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید کلیدی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 12

 

فصل دوم- مبانی نظری و پیشینه پژوهش

صنعت بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 16

تعاریف بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 18

مدیریت بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 19

اثربخشی مدیریت بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 23

بازاریابی خدمات در مقابل بازاریابی کالاهای فیزیکی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 24

کالای ورزشی در مقابل خدمت ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 25

محصولات ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 27

طبقه بندی محصولات ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 28

کالای ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 29

خدمات ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 30

بازاریابی ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 30

تفاوت بازاریابی ورزشی و بازاریابی از طریق ورزش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 31

بازاریابی در صنعت ورزش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 32

تقسیمات بازاریابی ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 33

جدیدترین فلسفه بازاریابی در ورزش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 34

آمیخته بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 35

آمیخته و سایر مولفه های بازاریابی در صنعت ورزش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 36

مصرف کنندگان ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 41

انواع مصرف کننده ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 42

رفتار مصرف کننده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 43

تعریف رفتار مصرف کننده ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 44

دلایل مطالعه رفتار مصرف­کننده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 45

عنوان                                                                                                                     صفحه

خصوصیات فردی موثر بر رفتار مصرف کننده ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 45

الگوی رفتار مصرف کننده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 50

ماهیت رفتار مصرف کننده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 51

نکات کلیدی رفتار مصرف کننده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 52

مدیریت روابط با مشتری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 55

رفتار خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 57

رفتار خرید در ورزش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 57

گرایش خریدار……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 58

موقعیت های آمادگی خریدار……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 61

مراحل فرآیند تصمیم گیری خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 62

بازاریابی بین المللی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 63

پوشاک مجید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 64

پوشاک آدیداس……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 65

پیشینه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 66

جمع­بندی پیشینه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 79

 

فصل سوم- روش­شناسی پژوهش

روش­شناسی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 82

جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 82

روش، حجم و نحوه گزینش نمونه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 83

تعاریف عملیاتی متغیرها……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 84

روش جمع­آوری داده­ها……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 86

ابزار اندازه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 86

روایی و پایایی پرسشنامه­ها……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 89

روش­های تحلیل آماری داده ها……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 91

 

فصل چهارم- یافته های پژوهش

نتایج توصیفی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 93

بررسی پایایی و اعتبار سازه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 102

یافته­های استنباطی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 109

بررسی نرمال بودن متغیرها……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 110

مقایسه متغیرهای اصلی تحقیق به تفکیک پوشاک ورزشی آدیداس و مجید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 110

آزمون همبستگی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 112

آزمون رگرسیون……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 116

آزمون z فیشر……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 132

عنوان                                                                                                                         صفحه

آزمون ناپارامتری فریدمن برای اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 133

مدل سازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 134

 

فصل پنجم- خلاصه، بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات پژوهش

خلاصه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 139

الف. توصیف ویژگی­های جمعیت­شناختی مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس و مجید………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 140

ب. نتایج آزمون فرضیات پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 141

بحث و نتیجه­گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 143

نتیجه­گیری کلی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 161

پیشنهادهای برخاسته از پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 163

پیشنهاد برای پژوهش­های آینده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 165

 

منابع

منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 168

 

پیوست­ها

پیوست­1: فرم اعتبارسنجی پرسشنامه آمیخته بازاریابی و رفتار خرید مشتریان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 182

پیوست2: پرسشنامه اصلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 193

پیوست3: خروجی نرم  افزار لیزرل در حالت استاندارد آزمون رابطه علی بین آمیخته بازاریابی و رفتار خرید مشتریان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 199

پیوست4: خروجی نرم  افزار لیزرل در حالت معنی­داری آزمون رابطه علی بین آمیخته بازاریابی و رفتار خرید مشتریان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 199

 

فهرست جدول­ها

جدول2-1: ویژگی های منحصر به فرد ورزش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 33

جدول3-1: شماره سوالات عناصر آمیخته بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 87

جدول3-2: شماره سوالات مولفه های رفتار خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 87

جدول4-1: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گویه های سازنده شاخص تاثیر محصول در انتخاب خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 80

جدول4-2: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گویه های سازنده شاخص تاثیر قیمت در انتخاب خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 96

جدول4-3: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گویه های سازنده شاخص تاثیر ترویج محصول در انتخاب خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 97                                                                                                                       

جدول4-4: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گویه های سازنده شاخص تاثیر توزیع محصول در انتخاب خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 98

جدول4-5: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گویه های سازنده شاخص تبلیغات دهان به دهان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 99

جدول4-6: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گویه های سازنده شاخص خرید مجدد……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 100

جدول4-7: توزیع فراوانی پاسخگویان  بر حسب  گویه های سازنده شاخص خرید رسانه ای……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 101

جدول4-8: بارهای عاملی مدل تحلیل عاملی مرتبه دوم آمیخته بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 102

جدول4-9: شاخص های برازش مدل تحلیل عاملی مرتبه دوم آمیخته بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 104

عنوان                                                                                                                     صفحه

جدول4-10: بارهای عاملی مدل تحلیل عاملی مرتبه دوم رفتار خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 105

جدول4-11: شاخص های برازش مدل تحلیل عاملی مرتبه دوم رفتار خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 107

جدول4-12: میزان آلفای به دست آمده برای هر یک از شاخص های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 109

جدول4-13: بررسی نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق به کمک آزمون کولموگرف اسمیرنف……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 110

جدول4-14: مقایسه متغیرهای اصلی تحقیق به تفکیک پوشاک ورزشی آدیداس و مجید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 111

جدول4-15: ماتریس همبستگی پیرسون رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با رفتار خرید مشتریان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 113

جدول4-16: ماتریس همبستگی پیرسون رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با مولفه های رفتار خرید مشتریان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 115

جدول4-17: مشخص کننده های تحلیل رگرسیونی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید مشتریان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 116

جدول4-18: ضریب رگرسیونی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید مشتریان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 118

جدول4-19: مشخص کننده های تحلیل رگرسیونی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر مولفه های رفتار خرید مشتریان(آدیداس)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 122

جدول4-20: ضریب رگرسیونی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر مولفه های رفتار خرید مشتریان(آدیداس)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 124

جدول4-21: مشخص کننده های تحلیل رگرسیونی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر مولفه های رفتار خرید مشتریان(مجید)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 128

جدول4-22: ضریب رگرسیونی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر مولفه های رفتار خرید مشتریان(مجید)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 130

جدول4-23: ماتریس همبستگی رابطه عناصر آمیخته بازاریابی ورزشی و رفتار خرید مشتریان در پوشاک ورزشی آدیداس و مجید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 133

جدول4-24: مقایسه و اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 134

جدول4-25: نتایج اجرای مدل ساختاری تاثیر آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید مشتریان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 136

 

فهرست شکل­ها

شکل1-1: الگوی رفتار خریدار……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 5

شکل1-2: چارچوب مفهومی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 7

شکل2-1: فرآیند بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 21

شکل2-2: مقایسه آمیخته بازاریابی در مورد کالا و خدمات……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 25

شکل2-3: پیوستار کالاها و خدمات……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 26

عنوان                                                                                                                     صفحه

شکل2-4: عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 46

شکل2-5: الگوی رفتار خریدار……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 51

شکل2-6: ماهیت رفتار مصرف کننده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 52

شکل2-7: مراحل فرآیند تصمیم خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 62

شکل4-1: مدل سنجش تحلیل عاملی مرتبه دوم آمیخته بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 103

شکل4-2: مدل سنجش تحلیل عاملی مرتبه دوم رفتار خرید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 106

شکل4-3: تاثیر رگرسیونی عناصر آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید(آدیداس)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 119

شکل4-4: تاثیر رگرسیونی عناصر آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید(مجید)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 120

شکل4-5: تأثیر رگرسیونی عنصر محصول بر مولفه های رفتار خرید(آدیداس)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 125

شکل4-6: تأثیر رگرسیونی عنصر قیمت بر مولفه های رفتار خرید(آدیداس)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 125

شکل4-7: تأثیر رگرسیونی عنصر ترویج بر مولفه های رفتار خرید(آدیداس)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 126

شکل4-8: تأثیر رگرسیونی عنصر توزیع بر مولفه های رفتار خرید(آدیداس)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 126

شکل4-9: تأثیر رگرسیونی عنصر ترویج بر مولفه های رفتار خرید(مجید)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 131

شکل4-10: تأثیر رگرسیونی عنصر توزیع بر مولفه های رفتار خرید(مجید)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 131

شکل4-11: مدل رابطه بین آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید مشتریان(در حالت استاندارد)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 135

شکل4-12: مدل رابطه بین آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید مشتریان(در حالت معنی داری)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 135

شکل5-1: مدل نهایی برازش شده پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 161

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه              

هدف از بازاریابی، جلب رضایت مشتری است و لازمه ی جلب رضایت مشتریان ، شناسایی نیازها، خواسته ها، سلایق، تمایلات، توانایی ها و محدودیت های آنهاست(1). بدین منظور در دنیای امروز سازمان های مختلف تولیدی برای حفظ، بقا و توسعه باید محصولات خود را منطبق بر نیازهای مخاطبین و ذینفعان ارائه دهند(2)، به طوری که اگر به خواسته های مشتریان بالقوه و بالفعل توجه شود این امر موجب تعهد و وفاداری در خرید آنها می شود(3). از سوی دیگر از دست دادن یک مشتری تنها از دست دادن یک قلم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...