تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
گستردگی استفاده از موتورهای احتراق داخلی به شکل موتورهای جرقه ای بنزینی در خودروها دگرگونی شگرفی را در دهه های اخیر در جوامع ایجاد کرده است. در واقع منافع ویژه آن بسیار است به طوری که در بسیاری از کشورها می توان گفت که ماشین یک جزء کلیدی از جامه مدرن است با توجه به مطالعات انجام گرفته خودروها به عنوان یکی از مهمترین تولید کننده های آلاینده شناخته شده اند که با توجه به نوع سوخت موتور و نحوه رانندگی میزان آلاینده های ایجاد شده متفاوتند. در عمل نسبت هوا به سوخت وارد شده به موتور از لحاظ تئوری در بهترین حالت نمی باشد بنابراین احتراق عموماً کامل نبوده و در نتیجه آن مخلوطی پیچیده از محصولات مختلف شامل گاز کربنیک، بخار آب، ازت، هیدروکربن های نسوخته و نیم سوخته اکسیدهای ازت و… از آن خارج می شود.
سه آلوده کننده عمده در موتورهای بنزینی HC/CO/NO هستند که از عوامل اصلی آلودگی محیط می باشند کاتالیست ها به ویژه به شکل ساختمان های مونولیتی (لانه زنبوری) نقش اساسی در از بین بردن این آلودگی ها به شکل بی ضرر به   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b1%db%8c%d8%b3%da%a9-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b4%d8%b9%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d9%86/ وسیله تبدیل آنها به آب، دی اکسید کربن، نیتروژن ایفا می کنند.
این سمینار ساختار مبدل های کاتالیستی و واکنش هایی که در داخل مبدل انجام می شود و همچنین اثرات استفاده این مبدل ها در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست را بررسی می کند.
مقدمه
کیفیت هوا برای سلامتی انسان ضروری است هوای آلوده باعث بیماری های گوناگون بخصوص بیماری های تنفسی می شود ایجاد مداوم هوای آلوده به طور جدی سلامتی انسان را به خطر می اندازد این مطلب در ایران بسیار جدی است و شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد و اصفهان در معرض این خطر قرار دارند.
در سال 1357 بیش از 5 میلیون تن آلاینده در اتمسفر ایران تخلیه شده که 60% آن ناشی از وسایل نقلیه موتوری است و تقریبا 2500 تن مونوکسید کربن که روزانه در هوای تهران تخلیه می شود نیز ناشی از وسایل نقلیه موتوری است. این میزان آلودگی تقریبا 50% کل آلاینده ها را شامل می شود. اکسیدهای ازت (NOx) و گازهای آلاینده متصاعد شده از خودروها 25% مواد آلوده ساز فضای تهران را تشکیل می دهند این دو محصول احتراق در موتورها در حضور اشعه آفتاب، مه، دود فتوشیمیایی را ایجاد می کند. ازن عنصر اصلی مه دود است دودهای متصاعد شده روزانه از وسایط نقلیه موتوری در تهران در سال 1375 مشتمل بر 2500 تن مونوکسید کربن و 1474 تن (HC+NOx) و اکسیدهای گوگرد و 2/5 تن املاح سرب 225 تن ذرات معلق و مقدار قابل توجهی از اسید آلدئید، آمونیاک و مواد سمی دیگر است.
تعداد صفحه : 85

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...